A lap emlékeztetett, az esztergomi gyárban a Suzuki Vitara és az S-Cross modellek gyártása állt le egy hétre. A Suzuki mellett a Tesla és a Geely is leállította a működést az év elején az európai üzemeikben, mivel a Vörös-tengeren zajló konfliktus miatt a teherszállító hajók csak hosszabb útvonalon tudnak eljutni Európába.
A Suzuki a leállás bejelentésekor megerősítette, hogy az autókhoz szükséges japán gyártású motorok nem érkeztek meg időben a Vörös-tengeri események miatt.
A Vörös-tengeren a jemeni húszi lázadók hónapok óta drónokkal és rakétákkal támadják az arra áthaladó áruszállító hajókat. A húszik azt állítják, hogy a az Izraelhez köthető hajók ellen intéznek támadásokat válaszul arra, hogy Izrael hadműveletet indított a Gázai övezetben.
A Vörös-tengeri kereskedelmi útvonal az egyik legfontosabb térség Ázsia és Európa között. Ha a hajók nem tudnak áthaladni a Vörös-tengeren, akkor a kerülő útvonalak több hetes késéseket okoznak, ráadásul a hosszabb útvonal a költségeket is növeli.
Borítókép: A motor beemelése az esztergomi Suzuki-gyárban. MTI/Szigetváry Zsolt