Már épül Zalaegerszeg sztrádájának, az M76-osnak két, az M7-eshez és a Balatonhoz közeli szakasza. Két év múlva négy sávon érhetik el az autósok Keszthelyt és Hévízt, és közben megkezdődik az autópálya további részeinek kivitelezése is.
Két ütemben folyik jelenleg is munka az M76 autóút (M7–Zalaegerszeg) építésénél. Az első az M7 autópálya holládi csomópont és Balatonszentgyörgy közötti, míg a második a Balatonszentgyörgy és Fenékpuszta – Hévíz és Keszthely elkerülő út csatlakozása – közötti szakasz. Mint a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) tájékoztatójából kiderült, a kivitelező részben még dolgozik a két ütem kiviteli tervein, és folyamatosan szerzi meg a megrendelői jóváhagyásokat, ám ezzel párhuzamosan már megindultak a látványosabb munkák is.
Az első ütem során elkészült egy 132 kV-os vezeték kiváltása a balatonszentgyörgyi csomópont környezetében. A településen a vasúti átjáróhoz kapcsolódóan megépült egy üzemi út, amely egyben ideiglenes kerülő a Budapest–Nagykanizsa és Balatonszentgyörgy–Tapolca–Ukk vasútvonal felett átívelő felüljáró építéséhez. A beruházás legnagyobb felüljárója az M76 autóutat vezeti át a vasútvonal, a 76-os számú főút és egy kerékpárút felett. Jelenleg a cölöpösszefogó gerendák zsaluzása, vasalása, betonozása, a gerendák visszatöltése és a hídgerendák beemelése zajlik. Az első ütem 5,65 kilométeres szakasza már 2020 nyarára elkészülhet.
A második ütem valójában egy leágazás a 76-os útból, amely a közeljövőben kiépül Zalaegerszeg térségéig, pontosan Misefa községig, onnan ugyanis az észak–déli vonalvezetésű M9-es autópálya közelíti meg a zalai megyeközpontot. Természetesen csak megközelíti, hiszen a várost magát elkerüli az út. A jelenleg kivitelezés alatt álló két szakasz befejezési határideje 2022 eleje. A munkákkal párhuzamosan már 2020 negyedik negyedévében elindulhatnak a munkák az M76 Misefáig tartó, valamint az M9 autóút Vasvár–Zalaegerszeg közötti szakaszon is.
Nem mellékesen a Balatonszentgyörgy–Fenékpuszta alig három kilométeres szakasznak külön jelentőséget ad, hogy gyorsforgalmi elérést biztosít Keszthelynek és Hévíznek, valamint a körzet településeinek. Ennek azért van jelentősége, mert a Balaton északi partját gyorsforgalmi úton mind a mai napig nem lehet közvetlenül elérni. A fenékpusztai csatlakozással a tó nyugati medencéje, benne a térségi központ Keszthely és a télen-nyáron jelentős idegenforgalmat vonzó Hévíz könnyebb megközelítést biztosít az autóval utazók számára.
Hasonló célú munkálatok zajlanak a Balaton keleti csücskénél is. Az M7-esről az északi part, Almádi és Füred felé továbbutazó autósok a 71-es úton térhetnek le a sztrádáról, ám a nyári csúcsidőszakokban itt jelentősen feltorlódik a forgalom. Az északi part főútjának ugyan 2008-ra megépült egy rövidebb, 17 kilométeres elkerülője, amely Akarattyát, Kenesét és Fűzfőt tehermentesíti, de a 710-est nem kötötték be a sztrádába.
Ezt pótolja az a fejlesztés, amelynek során új csomópontot építenek az M7-esen, amely egy rövid, alig két kilométeres útszakasszal eléri a 710-es elkerülőt. A csomópont másik fontos funkciója, hogy ott válik majd el az M7-estől az M8-as keleti szakasza, hogy Dunaújváros érintésével Kecskemétig, az M5-ösig vezesse a forgalmat.