A húsiparban egyelőre nem ismert az áremelés mértéke. „Az az érdekünk, hogy minél kisebb távolságból szerezzünk be alapanyagot. Nyilván az eladásra ez már nem lehet igaz: igyekszünk növelni az exporttevékenységünket is” – közölte Hollósy Tibor, a kaposvári húsüzem ügyvezető-helyettese.
A tejtermékeknél két számjegyű is lehet a drágulás. „Hat-nyolc-tíz százalék körüli áremelést kellene érvényesítenünk a kereskedelmi láncokkal szemben. Lehet, hogy ezt nem lehet elsőre elfogadtatni, a piacot is érzékenyen fogja érinteni a dolog” – mondta Egyed László, a Fino tejgazdaság ügyvezető igazgatója.
Azoknak a termelőknek, akik bizonyíthatóan a földből élnek, jegyzői jóváhagyással nem kell e-útdíjat fizetniük. „A feldolgozóipar, akár a hús-, akár a tej-, akár a gabona-malomiparról van szó, más jövedelmi viszonyok között dolgozik. Minket az e-útdíj abszolút versenyképtelenné tett volna” – közölte Szabó Tamás, a Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Országos Szövetsége Somogy megyei elnöke.
A kormány több kedvezményt ad a fuvarozóknak. A légrugós gépjárművek és a pótkocsik gépjárműadója csökken, az e-útdíj 7,5 százaléka pedig levonható a helyi iparűzési adóból.