John Lawler pénzügyi igazgató már február elején közölte, hogy 5 milliárd dolláros költségnövekedésre kell számítani az idén, ezért a cég "nagyon agresszív" költségcsökkentést hajt majd végre a gyártási területeken és a beszállítói láncban.
A pénzügyi igazgató jelezte egyúttal azt is, hogy az európai mérnökök hatékonysága 25-30 százalékkal marad el az elvárhatótól.
Martin Sander, a Ford Germany elektromos személyautó üzletágának igazgatója a keddi bejelentéshez kapcsolódó telefonos sajtótájékoztatón elmondta, hogy a Ford 3400 mérnököt kíván megtartani a régióban, akiknek a feladata az amerikai központ által kifejlesztett technológia európai piaci igényekhez való adaptálása lesz.
A 3800 alkalmazottat érintő európai létszámcsökkentésből 2300 munkahely megszűnése jut a kölni és aacheni üzemekre Németországban, 1300 az Egyesült Királyságban és 200 Európa többi régiójában. Az autógyár közleménye hangsúlyozza, hogy az elbocsátásoknál a közös megegyezést részesítik előnyben.
A bejelentés hideg zuhanyként érte az autógyár szakszervezeteit, amelyek a "legrosszabb esetre" is 2500 alkalmazott elbocsátásával számoltak Európában a termékfejlesztési területeken és további 700 alkalmazottal az ügyviteli területeken. Abban azonban sikerült megállapodniuk a munkáltatóval, hogy Kölnben és Aachenben nem lesz kényszerű elbocsátás 2032-ig.
A Ford 50 milliárd dolláros beruházási tervet állított össze termékpalettájának az elektromosítására, melynek eredményeképpen kínálata kevesebb, de drágább modellekből áll majd össze.
Martin Sander hangsúlyozta, hogy a Fort elektromobilitási fejlesztési terve nem változott, a személyautó modellpalettát 2030-ra tervezi teljes mértékben elektromossá tenni, a teljes európai járműkínálatát pedig 2035-re.
A Ford az idén az év második felében tervezi bemutatni a Volkswagen MEB platformjára épített első teljesen elektromos modelljét Európában, ami a kölni üzemben készül majd. A saját elektromos platformjára épülő modellt pedig feltehetően a spanyolországi Valenciában állítják majd elő - mondta Sander.