Rámutatnak arra, hogy a nagymértékű forgalomcsökkenés közel sem egyedülálló: az Eurocontrol adatai szerint Európa-szerte 1,7 milliárd utas "tűnt el" a légiközlekedésből, a járatok száma pedig 6 millióval csökkent a koronavírus-járvány, illetve az annak kapcsán hozott, országonként eltérő szigorítások miatt.
Kiemelték, a nehézségek ellenére a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2020-ban is folyamatosan fogadott és indított járatokat.
A közlemény szerint 2022-2023-ra térhet vissza a 2019-es év utasforgalma. Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója a közleményben elmondta: már a 2021-es nyári menetrendi időszakban is várható utasszám-növekedés, amely továbbra is nagyban függ a koronavírus elleni védőoltás elérhetőségétől, hatékonyságától, valamint a járvány további alakulásától.
A vezérigazgató hangsúlyozta, a Budapest Airport készen áll a forgalom újraindulására. A tavalyi visszaesés ellenére a munka nem állt meg a repülőtéren. Számtalan beruházás elkészült, az alacsony utasforgalom időszakát olyan fejlesztésekre is kihasználták, amelyek a normál utasforgalmi időszakban nehézségbe ütközött volna.
A Budapest Airport közleményében ismerteti, hogy 2020-ban szinte a teljes repülőtéri környezet megújult, átadták az új, 11 500 négyzetméteres utasmólót, ahol az utasok komfortos környezetben várakozhatnak a járatuk indulására, megépült a csomagosztályozási kapacitásokat 50 százalékkal megnövelő poggyászosztályozó csarnok is. Felújították a terminálépület előtti, parkolásra, illetve ki- és beszállásra szolgáló területet.
A tavaly kiépített automata rendszerek segítségével minimalizálható a személyek közötti kontaktus, továbbá a Budapest Airport a koronavírus-járvány kezdete óta folyamatos fertőtlenítő takarítással biztosítja az utasok és a személyzet egészségének védelmét - írja közleményében a repülőteret üzemeltető társaság.
MTI