„Valahogy mindig éreztem, hogy ez nem az én helyem. Gépiesen végeztem a feladataimat, de közben mindig nyitott szemmel jártam. Tudtam legbelül, hogy mást tartogat számomra a jövő. Amikor találkoztam az Ecom Testvérek vállalkozásépítésről szóló videóival, a történetük, a mondanivalójuk magával ragadott. Onnantól kezdve csak egy cél lebegett a szemem előtt: össze kell spórolnom a díjat az általuk meghirdetett programra. Ma is azt érzem, a legjobb döntésem volt, hogy belevágtam, és azóta az életem 180 fokos fordulatot vett”, mesélt a kezdetekről Márk.
Kemény munka vezet a többmilliós havi bevételekhez
A 22 éves fiatalember az elsők között volt, akik az Ecom Testvérek programjában kiemelkedő sikereket ért el. Egy hónapos kemény munkával töltött felkészülést követően Márk jelentős támogatás mellett kezdte el felépíteni az első webshopját, amely már másfél hónap után 3,5 milliós árbevételt hozott. Ezzel megteremtette a lehetőségét annak, hogy kilépjen a munkahelyéről és önálló vállalkozóként dolgozzon tovább. Ma már három webshopja üzemel, 15-16 milliós árbevételt termelve havonta. Emellett Márk coachként is bekapcsolódott az Ecom Testvérek programjába, hogy saját példájával és tapasztalataival hozzájáruljon mások sikeres elindulásához.
„Mindenkinek elismétlem, hogy bár nagy lehetőségeket kínál ez az üzleti szegmens, sült galambok repkedésére senki ne számítson! Rengeteg időt és energiát kell befektetni a tanulásba, a felkészülésbe ahhoz, hogy valaki sikeres lehessen. Én munka mellett végeztem el a programot. Volt, hogy hazaérkezésem után, este nyolc, kilenc órától egészen hajnalig tanultam, majd napközben is a kisebb-nagyobb szünetekben azonnal a laptopomat böngésztem, hogy előrehaladjak a tananyaggal és építsem a webshopom. Ebben az időszakban semmi más nem foglalkoztatott, minden szabad percemet erre áldoztam”, mondta el Márk.
Fáradozása meghozta a gyümölcsét. Elképesztő mértékben felgyorsultak az események az életében, az Ecom Testvérek folyamatos támogatását élvezve rohamléptekkel tudott előrehaladni.
Mi szükséges egy jól működő webshophoz?
Magyarországon az e-kereskedelem 2016–2017-ben indult erőteljes fejlődésnek, és az akkori, úgymond szűz piac szinte korlátlan lehetőségeket kínált a belépőknek. Napjainkban reklámok százai, ezrei jelennek meg előttünk minden nap, újabb és újabb termékeket kínálva. Annak, aki ezen a területen szeretne érvényesülni, feltétlenül ki kell tűnnie mind a hirdetéseivel, mind pedig a gondosan megválasztott portékájával.
„A siker egyik kulcsa maga a termék. Nagyon alapos piackutatást kell végeznünk, mielőtt egy bizonyos termékre webshopot építenénk fel vagy egy már meglévőbe integrálnánk. Lehet, hogy ami más országban sikerrel fut, az nálunk nem kelti fel az emberek érdeklődését, ezért elengedhetetlen a magyar piac, a magyar emberek igényeinek pontos ismerete, feltérképezése.
Az is fontos, hogy nem lehet egyszerre mindent akarni. Itt nem a mennyiségen van a hangsúly, hanem egyértelműen a minőségen. Nem előny, hanem inkább hátrány a túl sok termék. Legyen egy vagy maximum 5-6, de azok mindegyike képviseljen erős brandet. Egy webshopban csak azonos termékkategóriákat érdemes kínálni, ha többfélével is foglalkozunk, több különálló webshopra van szükségünk. Amikor ez megvan, onnantól a hirdetések kezelése az első számú feladat, abban kell megtalálni azt, ami számunkra a legoptimálisabb”, részletezte Márk.
Mivel a webshop hazai fulfillment cégeket használ, azaz a raktározást és a kiszállítást más végzi helyette, nem túlzás azt állítani, hogy akkor is pénzt keres, amikor éppen alszik. Így marad idő és energia a fejlődésre és a bővülésre, ami elengedhetetlen része ennek az üzleti modellnek.
Borítókép: Ecom Testvérek