„Mind méretét, mind a foglalkoztatottak számát tekintve Szolnok az ország legjelentősebb vasúti gépgyártó bázisává fejlődött” – közölte Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára. A Szolnokon készülő új intercity-kocsik 200 km/h elérhető sebességükkel nemzetközi forgalomra is alkalmasak lesznek, berendezésük pedig mindenben az utasok teljes kényelmét szolgálja.
A hazai járműgyártással 1200 munkahelyet őrzött meg a MÁV Szolnokon, s ez tovább nőhet, ha elindul a sorozatgyártás. A tervek szerint 2014-től évente ötven kocsi készül majd a megyeszékhelyen.
A fejlesztési tárca államtitkára azt mondta: Európában párját ritkító a magyar statisztika, hazánkban ugyanis tíz utasból csak ketten vesznek teljes árú jegyet, nyolcan pedig jelentős kedvezménnyel utaznak, miközben a vasúti közlekedéshez a megfelelő körülményeket részben a jegybevételekből kellene biztosítani.
Az államtitkár elmondta azt is, arról még folyik az egyeztetés, hogy a diákoknak és nyugdíjasoknak is kell-e pótjegyet váltaniuk május 15-étől a gyorsvonatokra.