Az Építési és Közlekedési Minisztériumhoz tartozó Légügyi Hatóság adta ki decemberben a hazai, uniós és nemzetközi szabályoknak megfelelő, a légitársasági működéshez elengedhetetlen légijármű-üzembentartási engedélyt (AOC) és az ehhez kapcsolódó működési engedélyt. A légitársaság számára a „HUA” ICAO-kódot, és ideiglenesen a „HA*” IATA kódot jelölték ki. A január elején végrehajtott kiképző repüléseknél használt „Budapest” hívójel a közeljövőben várhatóan „Hungary”-ra változik – mondta el Talabos Gábor, a Hungary Airlines üzemeltetési igazgatója az AIRportal.hu érdeklődésére.
A vállalat a tervek szerint február első felében indítja el első saját üzemeltetésű áruszállító járatait Hongkong és Budapest között, amelyet kezdetben hetente három, később akár öt alkalommal is közlekedtet majd. A járatokat a HA-LHU lajstromjelű, állami tulajdonú áruszállító repülőgép teljesíti, amelyet immár a Hungary Airlines üzemeltet. A szükséges további engedélyek megszerzését követően az üzemelés a tervek szerint fokozatosan visszaállhat a szárazföldi Kínában található hagyományos nagy e-kereskedelmi hubokra, ahonnan a repülőgép már az elmúlt évben is járatokat teljesített a cégcsoport áruival Budapestre, de akkor még a Wizz Air üzemeltetésében.
Szintén a cég tervei között szerepel, hogy a flotta egy éven belül két, utasszállítóból átalakított Boeing 777-300ERSF repülőgéppel bővül, illetve a légitársaság további Airbus A330F repülőgépeket is keres a piacon a kapacitások bővítésére – ismertette Talabos. A vállalat célja, hogy kapacitásai szabadon is foglalhatók legyenek a szállítmányozó cégek számára, ez főként Kelet-Közép-Európából Ázsia irányába jelent majd megbízható és kedvező lehetőséget a magyar és a régióbeli exportőröknek.
Forrás: Világgazdaság
Fotó: UTA