A Tudatos Vásárlók Egyesülete szerint az igazi nyertesek a kereskedők, mert a pontvadászat fogyasztásra ösztönöz. Több hűségkártyát vizsgáltak: kiderült, hogy jóval egy százalék alatt marad a visszatérítés vagy a juttatás aránya a kasszában hagyott összeghez képest.
– Ahhoz, hogy egy fogyasztó ezerforintnyi ajándékhoz jusson, adott esetben akár 50–200 ezer forintot is el kell költenie – árulta el a Hír TV-nek Haraszti Anikó, az egyesület munkatársa.
Van olyan multicég, ahol nem is vitatják, hogy a pontgyűjtő akció vevőcsalogató.
– A hűségpontos akciók azért fontosak, mert ezek esetében általában többször kell jönnie a vásárlóknak, hogy összegyűjtsék egy-egy termékre a pontokat – fogalmazott Pálfalvi Márta, a Tesco menedzsere, hozzátéve: tehát ezek nagyon jó konstrukciók. A vásárlók számára pedig azért fontos, mert számukra ilyenkor sokkal kedvezőbb áron érhetők el a prémium kategóriás termékek – tette hozzá.
Nagy divatja van
A marketingszakértő szerint Magyarországon biztos siker a fogyasztással összekapcsolt juttatás.
– Nálunk kiemelten nagy divatja van ezeknek az akcióknak, kedvezményeknek – mondta a Hír TV-nek Miklovicz Norbert marketingszakértő. – A kuponokban is élen járók vagyunk a környező országokat tekintve, de mindenképpen jellemző ránk, hogy mindig olcsóbban szeretnénk valamit kapni, kedvezményesen – tette hozzá.
A kuponos akciókat a fogyasztóvédelem is vizsgálta, de egyszer sem talált visszaélést. A Tudatos Vásárlók Egyesülete szerint a pontgyűjtés adatvédelmi szabályozása hézagos, emiatt a piackutatóktól a kereskedők pontos személyiségrajzot kaphatnak a törzsvásárlóikról.