Az M0-s körgyűrű új szakasza az 51-es főutat köti össze az M5-ös autópályával. Megépítésével Budapest érintése nélkül lehet eljutni az M1-es autópályáról a Dunakanyarba vezető 11-es főútig.
„A legfontosabb talán az, hogy a déli és a keleti elkerülő gyűrű itt zárul. Tehát gyakorlatilag az utolsó hiányzó elem készült el. Ez azt jelenti, hogy az M5-ös autópálya forgalmát nem fogja terhelni a körgyűrű forgalma, és az a naponta áthaladó 80-100 ezer járműegység sokkal gördülékenyebben, gyorsabban és közlekedésbiztonsági szempontból is sokkal kedvezőbb körülmények közt tudja itt a fővárost elkerülni” – fogalmazott az átadáskor Völner Pál, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára.
Az építkezésnél először alkalmazták Magyarországon az úgynevezett mosott beton technológiát. „Ez a legmodernebb technológia. Egyrészt ennek kiépítésével a nehézgépjármű-forgalommal szemben ellenállóbb az útburkolat, másrészt jobban vezeti a zajt, kevesebb zajterheléssel jár a környezetben lakók számára – közölte Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője.
A 6,3 kilométeres útszakasz 9,7 milliárd forintba került, a költségeket uniós forrásból fedezték.