A tempomat kikapcsolására figyelmeztet a mozdony automatikája a felújított Tárnok–Székesfehérvár vasútvonalon. A vonat 120 kilométer per órás sebességgel robog az új síneken. Összesen 43 kilométer kétvágányú fővonal és 35 kilométer mellékvonal újult meg. Kápolnásnyéken új állomást, Velencén, Velencefürdőn és Agárdon új megállóhelyeket építettek. A szakaszon két közúti aluljárót alakítottak ki. „Határidőben, költségkereteken belül és megfelelő minőségben tudták elkészíteni a vállalkozók ezt a munkát. Nagyon fontos feladat, halljuk napról napra, az uniós források lehívása, és ahhoz ilyen kiváló projektek kellenek, hiszen az unió által is kiemelten támogatott cél a vasút fejlesztése, megújítása” – szögezte le Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejlesztési államtitkára.
A rekonstrukció a tervek szerint Siófokig folytatódik, még a mostani uniós költségvetési ciklus terhére. „Ez az átépítés jelenleg 55 milliárd forintba került, a kelenföldi szakasznak az átépítése további 30 milliárd forint, ez nettó költség, és uniós támogatással az Új Széchenyi Terv keretében valósult meg 85 százalékos uniós forrásból. A siófoki vonal pontos összegét még nem tudjuk megmondani, csak akkor tudunk erre válaszolni, ha a közbeszerzés lezárult; tízmilliárdos nagyságrendről beszélünk” – közölte Loppert Dániel kommunikációs igazgató.
Ha a közbeszerzést sikerül 2013 második felében kiírni, akkor a kivitelezés 2014 első negyedévében kezdődhet. A Balatonra utazók így akár 25 percet is nyerhetnek majd a menetidőn.