Zsúfolásig telt mozgólépcsők, hatalmas tömeg és hosszú sorban állás. Ez várt azokra, akik az utolsó pillanatra hagyták a bevásárlást. Az egyik fővárosi bevásárlóközpontban sokan már csak néhány apróságot vettek, de olyan is volt, aki az ajándékvásárlást is aranyvasárnapra időzítette.
Az egyik legnagyobb hipermarket 860 tonna szaloncukorral, 500 tonna ponttyal, és közel 700 tonna omlós tekerccsel készült a karácsony előtti rohamra. A tradicionális karácsonyi ételek mellett az üzletlánc decemberben a játékokból és elektronikai cikkekből adta el a legtöbbet.
– Amint kiderül, hogy hibás az ajándék, a blokk, a bizonylat birtokában vigyük vissza oda, ahol vásároltuk a terméket – tanácsolta Fülöp Zsuzsanna. Ilyenkor gyakran előfordul, hogy szervizbe a gyártóhoz, vagy más helyre akarják átirányítani a fogyasztókat, ám ez nem megfelelő eljárás, mert ilyenkor is a kereskedőnek kell foglalkoznia a minőségi kifogással – hangsúlyozta a fogyasztóvédelem szóvivője.
A nem tetsző ajándékokat a legtöbb üzlet a két ünnep között cseréli ki, a meghibásodott termékekre viszont 2 év a garancia. Ebben az esetben a forgalmazók akkor sem utasíthatják el a vásárlói panaszt, ha már nincs meg a termék csomagolása.