A Volkswagen-csoport vezetője wolfsburgi tájékoztatóján elmondta, hogy két-három hétre felfüggesztik a termelést a legtöbb németországi és európai üzemben.
A spanyolországi, portugáliai, olaszországi és szlovákiai üzemek már a héten leállnak - tette hozzá Herbert Diess.
Kiemelte, hogy az új típusú koronavírus terjedése miatt egyre csökken a kereslet, és bizonytalan a gyártáshoz szükséges termékek, alkatrészek ellátása.
A sajtójelentések szerint az üzemi tanács egy levélben arról tájékoztatta a munkavállalókat, hogy a pénteki műszakzárással áll le a termelés a legtöbb üzemben Németországban és Európa más országaiban.
A beszámolók szerint a napokban több üzem dolgozói között regisztráltak fertőzötteket, és megszigorították a higiéniai, járványvédelmi előírásokat.
A wolfsburgi tájékoztatón Frank Witter pénzügyi igazgató kiemelte: nem tudni, hogy a járvány milyen súlyosan és milyen hosszan hátráltatja a vállalatcsoportot, ezért szinte lehetetlen előrejelzést adni a pénzügyi hatásokról.
A Volkswagen-csoport tavaly 10,97 millió járművet értékesített, így sorrendben a hatodik éve szerezte meg az első helyet az autógyártó társaságok rangsorában. A második a japán Toyota 10,74 millió eladott járművel.
A német cég a legutóbbi, februári előrejelzésében még azzal számolt, hogy 2020-ban is hasonló nagyságrendben értékesít gyártmányokat.
A csoporthoz a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda autómárka, valamint a Ducati sportmotorkerékpár tartozik, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a Volkswagen gyártja.
A Daimler stuttgarti központjának kedd délutáni közleménye szerint a koronavírus-világjárvány miatt felfüggesztik "a termelés nagy részét" és egyes adminisztratív területek működését Európában. Az intézkedés még a héten életbe lép és egyelőre két hétre szól.
A termelés felfüggesztése " a személygépkocsikat, a szállítógépjárműveket és a haszongépjárműveket gyártó európai üzemekre" vonatkozik - áll a közleményben, amely szerint a további intézkedések a járványügyi helyzet alakulásától függenek.
A koronavírus-járvány gazdasági hatásait egyelőre nem lehet felmérni vagy megbízhatóan megbecsülni - tették hozzá.
A termelés felfüggesztésével a német társaság hozzájárul az alkalmazottak védelméhez és a járvány megfékezéséhez. A döntés azt is szolgálja, hogy a cég felkészüljön egy átmeneti időszakra, amelyet az "alacsony kereslet" jellemez majd, és "biztosítsa pénzügyi erejét" - közölték.
A Daimler tavaly 3,344 millió járművet értékesített, ami minimálisan kevesebb az egy évvel korábbi 3,352 milliónál. Az első számú üzletág, a személygépkocsikkal foglalkozó Mercedes-Benz Cars rekordszámú, 2,385 millió járművet adott el.
A legismertebb német ágazati elemző, Ferdinand Dudenhöffer a ZDF országos köztelevíziónak nyilatkozva kiemelte: az utóbbi hónapokban "összeomlott" a kínai piac, most az európai hanyatlik, a következő pedig az amerikai lehet, vagyis az autóipari termelés három legfontosabb felvevőpiacán egyszerre zuhanhat a kereslet.
Erre az ágazat történetében nem volt példa. A most bontakozó folyamatok "megítélésünk szerint a legsúlyosabb válságot jelentik a második világháború óta" - mondta a duisburgi-esseni egyetem (UDE) autóipari kutatóintézetének (Center Automotive Research - CAR) társigazgatója.
A tervek szerint hétfőn leáll a termelés a győri Audi gyárban is
A koronavírus-járvány elleni védekezés miatt kialakult nemzetközi helyzet és az alkatrészellátásban mutatkozó bizonytalanság miatt a tervek szerint hétfőtől leáll a termelés az Audi Hungaria Zrt. győri gyárában is - tájékoztatta a vállalat kedden az MTI-t.
A közlemény szerint a Volkswagen konszern legtöbb telephelyén felfüggeszti a termelést, ami érinti az Audi AG ingostadti, neckarsulmi, brüsszeli, mexikói és győri telephelyeit is.
A vállalat az üzemi tanáccsal és a Volkswagen konszernnel egyetértésben azt tervezi, hogy a termelést a telephelyeken szervezett és ellenőrzött formában a hét végéig leállítja.
A közlemény idézi Peter Kösslert, az Audi AG termelésért és logisztikáért felelős igazgatótanácsi tagját, az Audi Hungaria Zrt. felügyelőbizottságának elnökét, a nemzetközi válságstáb vezetőjét, aki szerint már eddig is számos intézkedést hoztak annak érdekében, hogy megóvják munkavállalóik egészségét.
MTI