2024. 11. 22. Péntek Cecília napja
Jelenleg a TV-ben:

Akik a hazára voksoltak

Következik:

Vezércikk 04:00

Gazdaság

A hazai autóipart a nagyberuházások hajtják

Az MBH Bank szakértői szerint az új autók értékesítését a jövőben egyre inkább felfutó nyílt végű lízingelés dobhatja meg.

  • A hazai autóipart a nagyberuházások hajtják

Az elmúlt évben a járműipar szinte egyedüliként volt képes növekedés felmutatni az egyébként recesszióba süllyedő feldolgozóipari ágazatok között – hangzott el az MBH Bank ágazati kitekintő rendezvénysorozatának járműipari trendekről szóló sajtóbeszélgetésén.

Szabó Melinda, az MBH Bank ágazati elemzési vezetője elmondta: Magyarországon a járműgyártás kibocsátása a nemzetgazdaságon belül nagyjából 10 százalék körül mozog, miközben az ágazat bruttó hozzáadott érték alapján számolt részesedése 3,5 százalékos arányt mutat. Jelenleg a beszállítói szektor súlya az autógyárak teljesítményének mintegy felét teszi ki – így a szektor összesített hozzáadott értéke 6 százalék körül lehet. Miközben – mutatott rá a szakértő – 2023-ban az ipar éves összevetésben 5,5 százalékkal csökkenő teljesítményt mutatott, a szinte végig recessziós gazdasági környezet ellenére a járműgyártás egyike volt azoknak az ágazatoknak, ahol növekedni tudott a termelés. Ezt a trendet a jövőben tovább erősítheti, hogy a járműipari beruházások volumene tavaly kiugróan magas mértékben, hozzávetőleg 41 százalékkal emelkedett.

Horti Flóra, az MBH Bank szenior ágazati elemzője arra hívta fel a figyelmet, hogy az autógyártásban folyamatosan növekvő hazai szerepvállalással ellentétben a magyarországi újautópiac még európai összevetésben sem bonyolít igazán jelentős forgalmat. Tavaly a globálisan regisztrált újautó-eladások 21 százaléka kötődött Európához, és ennek csak nagyjából 0,7 százaléka, vagyis összesen 108 ezer új autó került itthon forgalomba. Emellett Magyarország az ezer főre jutó személyautók számában lényegesen elmarad az EU átlagától: miközben mi 426 kocsinál tartunk, addig az uniós átlag 563 darab, és e mutató alapján csak Románia és Lettország marad el némileg mögöttünk. Hanczár Zsolt, az MBH Euroleasing értékesítési vezetője szerint éppen ezért fontos, hogy az autópiac – és az autófinanszírozás – növekedjen Magyarországon. A járműállomány kora alapján sem állunk túl jól:

miközben nálunk jelenleg 15 év körül mozog az átlagéletkor, addig az Európai Unióban 11 évnél jár.

A teljes cikket a VG.hu-n olvashatják. 

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Műsorok

Svenk, a HírTV mozimagazinja

Svenk, a HírTV mozimagazinja

A hetente szombatonként 22:50-kor műsorra kerülő Svenkben Zavaros Eszter műsorvezető kalauzolja a nézőket a magyar filmipar múltjába, jelenébe és jövőjébe.
Sajtóklub - ajánló

Sajtóklub - ajánló

Aktuális kérdések, hétről-hétre! Fontos témák, kivételes vélemények! Minden vasárnap 19 óra 10 perctől órától jelentkezik Sajtóklub című műsorunk.
Vezércikk - ajánló

Vezércikk - ajánló

Vezércikk – a sajtóban ez az a műfaj, ami meghatározza az adott médium legfontosabb üzenetét, de ez már nem csak a nyomtatott sajtótermékek privilégiuma. Hétfőtől péntekig 20 óra 55 perctől gyakorló zsurnaliszták, szókimondó véleményvezérek elemzik a nap legfontosabb híreit.
Paláver - ajánló

Paláver - ajánló

A HírFM és a HírTV közös műsora a Paláver. Itt a hallgatók közvetlenül is részt vehetnek a műsorfolyamban. Minden hétköznap 15 óra 30 perctől. A műsor telefonszáma: +36 (1) 799 29 99.

Kapcsolódó tartalmak

Komoly fejlődés tapasztalható a magyar-kazah gazdasági kapcsolatokban  + videó

Komoly fejlődés tapasztalható a magyar-kazah gazdasági kapcsolatokban + videó

"Magyarország és Kazahsztán együttműködése egyértelmű sikertörténet, és most ennek az együttműködésnek egy ugrásszerű növekedése előtt állunk, hiszen hosszú előkészítő munkát követően több jelentős magyar vállalat is komoly beruházásokat fog végrehajtani Kazahsztánban." Így fogalmazott Szijjártó Péter.
@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!