Kimmel János és felesége 2009-ben vásárolt üdülési jogot a Wellness & Thermal Kft.-től a mezőkövesdi Hotel Balneóba. Egymillió forintot fizettek, a szerződés 15 évre szólt. A család kétszer tudta igénybe venni a szolgáltatást. „2012-ben szerettünk volna megint elmenni, mert a szilveszteri hét a miénk. December elején felhívtam a hölgyet, hogy mennénk. Erre közölte, hogy a cégben tulajdonosváltozás történt, és emiatt a cég nem ismeri el a mi jogainkat” – nyilatkozta Kimmel János.
A korábbi tulajdonos, a Négylevelű Kft. nem jegyezte be a tulajdoni lapra a milliókért megvásárolt üdülési jogokat. Nemcsak Kimmelék jártak pórul. Mojzes László 520 ezer forintot fizetett, ő egyszer járt a szállodában. Az üdülési jogot értékesítő cég nem fizette be utána az igénybevételi díjat a Hotel Balneónak. A Wellness & Thermal Kft. másfél évig működött, ma már elérhetetlen a szálloda korábbi tulajdonosaihoz hasonlóan. A Hotel Balneo új üzemeltetőjét rejtett kamerával látogatta meg a Hír Televízió.
A szálloda új tulajdonosa e-mailben válaszolt a televízió kérdéseire. Azt írta, soha nem kötött szerződét az üdülési jogok birtokosaival, így szolgáltatási kötelezettség sem terheli. A Hír TV stúdiójában az Európai Fogyasztói Központ igazgatója elmondta, hogy az üdülési jogokat értékesítő cégek általában tévesen tájékoztatnak. „Tény, hogy ezeken a promóciós rendezvényeken nagyon jó rábeszélőképességgel rendelkező üzletkötők meggyőzik a fogyasztót az üdülési jog előnyeiről szóban. Viszont sok esetben nem kerül írásba foglalásra az a kedvezmény, amit a fogyasztónak ajánlanak: nyugdíjaskedvezmény, speciális ár. Így a fogyasztók hiába emlékeznek, hogy ez elhangzott, nem tudnak utólag, bizonyítékkal előállni, hiszen a szerződésben más szerepel” – szögezte le Kriesch Attila, az Európai Fogyasztói Központ igazgatója.
A szakember szerint a fogyasztóknak alaposan át kell gondolniuk, hogy érdemes-e üdülési jogot vásárolni 15, 20, esetleg 30 évre, milliókért.