2024. 11. 21. Csütörtök Olivér napja
Jelenleg a TV-ben:

Csörte

Következik:

Radar 23:30

Gazdaság

A hazai élelmiszereket szeretik jobban a magyarok

A hazai fogyasztók 87 százaléka előnyben részesíti a magyar árukat, és ez biztató a magyar vállalkozások számára – közölte felmérése alapján a Századvég Konjunktúrakutató Zrt.

  • A hazai élelmiszereket szeretik jobban a magyarok

Ismertették, a magyar vásárlók körében a hazai termékek iránti preferencia jelentősen magasabb élelmiszer vásárlásakor, mint más termékeknél.

Az élelmiszereknél a válaszadók mintegy 70 százaléka tartotta fontosnak, hogy magyar terméket válasszon, ezzel szemben ez az arány a könyveknél 39, a bútorok, kozmetikumok és a ruházati cikkeknél pedig 28-30 százalék körüli.

Élelmiszer vásárlásakor a hazai termékek preferenciája valószínűleg összefügg a frissesség, a minőség, valamint a helyi gazdaság támogatásának ösztönzésével, míg más kategóriákban a termékek jellemzően hosszabb életciklussal és beszállítói lánccal rendelkeznek - írják a közleményben.

A tájékoztatás szerint a vásárlók felének fontos, hogy a termék származása, alapanyaga magyar legyen, de csak minden tizedik fogyasztónak fontos, hogy a termék márkája, vagy a kereskedő is hazai legyen.

Az is kiderült a felmérésből, hogy a fogyasztók több mint háromnegyede szívesen vásárolna több magyar bútort, kozmetikumot, ruházati terméket, ha elérhető lenne. Ugyanakkor a többség nem fizetne többet értük, mint egy külföldi márka hasonló termékéért.

A kutatók megvizsgálták azt is, hogy mi a helyzet azok körében, akik számára egy-egy adott termékcsoportnál nem fontos a termék hazai háttere.

A felmérés szerint azoknál, akik bútort, lakberendezési tárgyat vásárolnak, és nem fontos számukra, hogy magyar termék legyen, jelentős arányban az alacsony ár volt a legfontosabb (34 százalék) tényező. A vásárlók közül sokan azt gondolják, hogy a külföldi termékeknek jobb a minősége (28 százalék), jobban néznek ki (13 százalék), és praktikusabbak (12 százalék). Figyelemre méltó, hogy a termékválasztás során a vásárlók 35 százaléka nem is figyel oda a termék származási országára - írták a közleményben.

Akik kozmetikumokat és szépségápolási termékeket vásárolnak, és nem tartják fontosnak, hogy magyar termék legyen, szintén elég jelentős, 31 százalék azoknak az aránya, akik egyáltalán nem figyelik a származási országot, miközben a vásárlók harmada szerint jobb a külföldi termékek minősége, és egynegyedük választja az legolcsóbb terméket, származási országtól függetlenül - emelték ki.

A közlemény szerint a vásárlók ezen körében csupán 8 százalék gondolja azt, hogy a külföldi termékek divatosabbak, környezetkímélők vagy praktikusabbak. A ruházati termékeket vásárlók közül - akik számára nem fontos, hogy magyar terméket vásároljanak - 26 százalék egyáltalán nem nézi a származási országot. Ők elsősorban az olcsóbb árat (34 százalék), és a jobb minőséget (31 százalék) tartják lényegesnek. Körükben azonban kevesebben említették azt, hogy a külföldi termékek "menőbbek" (16 százalék), vagy jobban néznek ki (10 százalék), és elenyésző azok aránya, akik szerint a külföldi ruházati termékek érdekesebbek, praktikusabbak, vagy inkább környezetkímélők.

Biztató, hogy a megkérdezettek körülbelül egyötöde gondolja úgy, hogy a magyar márkák képesek kiemelkedően innovatív vagy trendmeghatározó szerepet vállalni a bútor, lakberendezés (20 százalék), a kozmetikumok, szépségápolás (19 százalék), illetve a divat, textiltermékek terén (18 százalék). Mindhárom kategóriában a válaszadók jelentős része úgy véli, hogy a magyar márkák tartják a lépést a trendekkel - közölte a Századvég Konjunktúrakutató Zrt.

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Műsorok

Svenk, a HírTV mozimagazinja

Svenk, a HírTV mozimagazinja

A hetente szombatonként 22:50-kor műsorra kerülő Svenkben Zavaros Eszter műsorvezető kalauzolja a nézőket a magyar filmipar múltjába, jelenébe és jövőjébe.
Sajtóklub - ajánló

Sajtóklub - ajánló

Aktuális kérdések, hétről-hétre! Fontos témák, kivételes vélemények! Minden vasárnap 19 óra 10 perctől órától jelentkezik Sajtóklub című műsorunk.
Vezércikk - ajánló

Vezércikk - ajánló

Vezércikk – a sajtóban ez az a műfaj, ami meghatározza az adott médium legfontosabb üzenetét, de ez már nem csak a nyomtatott sajtótermékek privilégiuma. Hétfőtől péntekig 20 óra 55 perctől gyakorló zsurnaliszták, szókimondó véleményvezérek elemzik a nap legfontosabb híreit.
Paláver - ajánló

Paláver - ajánló

A HírFM és a HírTV közös műsora a Paláver. Itt a hallgatók közvetlenül is részt vehetnek a műsorfolyamban. Minden hétköznap 15 óra 30 perctől. A műsor telefonszáma: +36 (1) 799 29 99.

Kapcsolódó tartalmak

Komoly fejlődés tapasztalható a magyar-kazah gazdasági kapcsolatokban  + videó

Komoly fejlődés tapasztalható a magyar-kazah gazdasági kapcsolatokban + videó

"Magyarország és Kazahsztán együttműködése egyértelmű sikertörténet, és most ennek az együttműködésnek egy ugrásszerű növekedése előtt állunk, hiszen hosszú előkészítő munkát követően több jelentős magyar vállalat is komoly beruházásokat fog végrehajtani Kazahsztánban." Így fogalmazott Szijjártó Péter.
@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!