Két hete még elszántan tüntettek a Peugeot alkalmazottai a tervezett gyárbezárások ellen. Most már annak is örülhetnek, ha megússzák csak 2 üzem bezárásával és 8 ezer munkahely megszűnésével. A világ legrégibb, még meglévő autógyártója történelmi mélyponton van. 2004 óta évente átlag 9 százalékkal csökkent a piaci részesedése. A cég havonta 200 millió euró veszteséget termel. Egyszerűen nem gyártanak olyan autót, amire van kereslet.
Komoly kérdés, hogy a Peugeot megmarad-e a jövőben. Aki tud, szabadul a részvényeiktől – mondja egy párizsi elemző.
A Peugeot papírjai már a párizsi tőzsde elitrészvényei közül is kikerültek, mert a gyenge árfolyam az egész indexet lejjebb húzta. Azt tulajdonképpen mindenki biztosra veszi, hogy a cég megkapja a 11 és fél milliárdos hitelt, ami most a túléléshez kell, de kiszivárgott hírek szerint ehhez újabb gyárbezárásokra lesz szükség, és valószínűleg a modellpalettán is változtatnak, mert a Peugeot autói jelenleg még a konszerntárs Citröenhez képest se versenyképesek.