Jesper Brodin, az Ikea vezérigazgatója a hivatalos megnyitást megelőző napon, szerdán tartott sajtótájékoztatóján hangsúlyozta, hogy elérhető áron kiváló minőségű bútorokat kínálnak az indiai fogyasztóknak, és igyekeznek majd mielőbb megnyitni további üzleteiket az ország egész területén.
Az IKEA első áruházát a dél-indiai Haidarábád városban építette meg. A 37 ezer négyzetméteres üzletben 850 alkalmazott szolgálja ki a vásárlókat, akiknek a száma egy év alatt elérheti a hétmilliót is.
Az IKEA azt tervezi, hogy 2025-re 25 áruháza működik majd Indiában, összesen 1,5 milliárd dolláros beruházás eredményeként. A vállalat arra számít, hogy az 1,25 milliárd lakost számláló országban a középosztály növekedése és gyarapodása révén jól jövedelmező lesz az üzletmenet.
A Svédországban alapított Ikea második alkalommal próbálja megvetni lábát Indiában, egy nehéz, de nagy lehetőségeket rejtő piacon. Több mint tíz éve, 2006-ban azért kellett visszakoznia terveitől, mert a külföldi befektetéseket szabályozó törvény nem tette lehetővé, hogy társuljon egy helyi partnerrel.
Indiában nemzetközi termékei mellett a helyi sajátosságoknak, az indiai életmódnak megfelelő cikkekkel egészítette ki kínálatát az IKEA. Emellett ezer terméke kerül majd 200 rúpiánál (2,5 eurónál) kevesebbe.
Elemzők szerint rögös út vár az IKEA-ra Indiában, ahol olyan vetélytársakkal kell megküzdenie, mint az Urban Ladder és a PepperFry, nem beszélve az olyan internetes kiskereskedelmi vállalatokról, mint az Amazon és a Flipkart.