Mivel a fiú az előkészítő ülésen azt nem ismerte be, hogy előre kitervelten támadt rá a neki matematikát és fizikát tanító pedagógusra, az ügyben november 9-ére tárgyalást tűztek ki.
Az előkészítő ülésen ismertetett vádirat szerint az akkor 17 éves fiú tavaly december 5-én a második órán megtudta, hogy hármast kapott korábbi matematikadolgozatára. Ez annyira felzaklatta, hogy azt mondta osztálytársainak, le fogja szúrni a tanárnőt. Társai nem vették komolyan a kijelentését, mert már korábban is mondott hasonlókat, és a tízcentis pengéjű kését máskor is a táskájában tartotta.
A következő dupla angolóra végén, miközben osztálytársai a tanár engedélyével az ötödik órában írandó fizikadolgozatra készültek, a fiú zenét hallgatott és azt mondta, nem tanul, mert "nem lesz óra és dolgozat sem". Az óra végén pedig elajándékozta a fülhallgatóját, mondván, neki arra már nem lesz szüksége - ismertette az ügyész.
A vádirat szerint a fizikaóra elején a fiú azt mondta padtársának, "megvan a terv", majd azt színlelve, hogy szeretne mutatni valamit, kiment a tanárnőhöz és odaadta a füzetét. Ezután a pedagógus mögé lépett és lapockatájékon hátba szúrta.
A tanárnő a földre rogyott, a fiú pedig mellé guggolt, és a feje fölé emelt késsel még kétszer lesújtott a nyaka és a mellkasa felé.
Az osztályból ekkor többen is a folyosóra szaladtak. Az egyik diák azonban közéjük lépett, és felszólította a fiút, hogy adja oda a kését. Miután elvette a kést tőle, megkérdezte, hogy ezt miért csinálta. A fiú azt felelte: "majd ebből tanul, elegem van a tanárnőből". Újabb kérdésre pedig azt mondta, "nem akartam megölni és nem akarok senki mást bántani".
Az 51 éves tanárnő életveszélyes állapotba került, légmell és vérmell alakult ki nála, bal tüdeje összeesett, több végtagja is megsérült.
A vádirat szerint a fiú értelmi képessége az átlagot meghaladja, személyiségében, elmeállapotában nem volt tapasztalható olyan torzulás, amely indokolhatta volna cselekményét és tette következményeinek felismerését. Ugyanakkor erőteljesen szorongó, a késztetéseit elfojtja, ami agresszív cselekedetekben jelenhet meg.
Az ügyész hozzátette, hogy a történteket az iskola folyosóján lévő kamera rögzítette, mert nyitva volt az osztályterem ajtaja.
Az előkészítő ülésen a fiú csak részben ismerte be a vádban szereplő bűncselekmény elkövetését. Azt mondta, hogy nem tervezte el előre tettét, a fülhallgatót pedig nem odaajándékozta az osztálytársának, hanem csak kölcsönadta.
MTI