Tram-train: tízéves terv, tízéves összegek
2017. május 2., kedd 08:47, frissítve: kedd 11:04
Andó Gergely a Reggeli járatban kifejtette, az infrastruktúra-beruházásoknál mindig alultervezik a költségeket, a legtöbb esetben ugyanis csak egy tipp születik az árakról, amit az utolsó pillanatban változtatnak meg.
A szakember szerint az is lehet, hogy a politikai botrány miatt a beruházásra szánt összeget egy másik projektre csoportosítják majd át.
Az ügyben múlt héten szólalkozott össze Lázár János és a fejlesztési miniszter, miután kiderült, hogy a beszerzés ára megduplázódott.
– Amikor már a költségvetések készülnek, akkor valószínűleg megnyomják a ceruzát, hiszen ők is tudják, hogy az árak egyfolytában változnak. De amikor pályázunk ezekre a pénzekre, vagy az ötlet felmerül, mint ez a hódmezővásárhelyi tram-train, ez egy tíz évvel ezelőtti ötlet, ami most jutott majdnem célegyenesbe.
– Az árak viszont maradtak a tíz évvel ezelőttiek?
– Az árak viszont maradtak a tíz évvel ezelőtti tippeknél, amikor valaki úgy gondolta, hogy egy tram-train villamos beszerezhető egy normál villamos áráért.
Tekintse meg a teljes beszélgetést!