Tarlós: Lázár gúnyt űz a 3-as metró körüli problémákból
A kormány elkötelezett a 3-as metró felújítására, de a fővárostól azt kérték, hogy adjon esélyt a magyar buszgyártásnak, erről csütörtökön beszélt Lázár János. „Nem mi csinálunk ebből politikát. Mindenféleképpen vannak itten emberek, akik azt akarják bebizonyítani, hogy a kormány a főváros ellensége, ebből csinálnak politikát hosszú évek óta. Nem tudnak ezen túllépni. Most hagytunk jóvá 137 milliárd forintot. Hogyan lenne a kormány ellensége ennek a programnak, hogyha ő maga a legnagyobb támogatója anyagiak tekintetében” – fogalmazott a kancelláriaminiszter.
„El akarják lehetetleníteni ezt a projektet, amivel azt kell mondjam, hogy ha sikerül, akkor tönkreteszik a várost, de rettenetes károkat okoznak a kormánynak is” – a főpolgármester ismét keményen odaszólt Lázár Jánosnak, Tarlós István szerint a döntésben illetékesek nem merik megmondani Orbán Viktornak, hogy nincsenek magyar autóbuszok. „Egyesek – például a kancelláriaminiszter úr is – szembe nevet velem is, Budapesttel is, és már-már gúnyt űz ebből az enyhén szólva brutális problémából. Nincs épelméjű ember, aki azt hihetné, hogy a főváros ezt önerejéből képes lehet megoldani, főleg akkor, ha szükséges adminisztratív folyamatok megállítanak, lelassítanak” – fogalmazott a városvezető.
A Fővárosi Közgyűlés szerdán döntött arról, hogy a kormány által erőltetett szolgáltatásvásárlás helyett a BKV saját hatáskörben oldja meg a buszpótlást a metró szakaszos felújításakor.
„Elképesztő, ami folyik 3-as metró ügyében. Amikor a busz pótlásáról már beszéltünk több ízben, az előrevetítette, hogy mi fog történni majd, amikor a nagy zsíros pályázat, maga a metrófelújítási tender meg fog jelenni, ami történt, arra egyébként még a legvadabb álmainkban sem számítottunk” – nyilatkozta Horváth Csaba szocialista fővárosi képviselő.
A kormány lesz a felelős, ha tragédia történik a 3-as vonalon, mondta az LMP képviselője. „A kormány és a kormány mögötti gazdasági érdekcsoportoknak abba kell hagyniuk a 3-as metró felújításának akadályozását. Nem mehet tovább az, hogy a kormány és ezek a gazdasági érdekcsoportok kockáztatják a Budapesten élők utazási biztonságát, egészségét, sőt, azt gondolom, nem túl nagy túlzás azt mondani, hogy akár az életét is” – jelentette ki Csárdi Antal.
Az LMP fővárosi képviselője szerint az állomások akadálymentesítésére is lenne pénz, ha a főváros megkapná azt a 40 milliárd forintot, amibe az agglomerációs járatok működtetése került az elmúlt években. A közelmúltban derült ki, hogy az állomások felújítására olyan drága árajánlatok érkeztek, amikre már nem lesz pénz a metrófelújítás 137 milliárd forintos büdzséjében.
Tekintse meg a Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatóját: