2024. 04. 19. Péntek Emma napja
Jelenleg a TV-ben:

Napi aktuális

Következik:

Napindító 07:30

Másfél hónapig volt csak jó az éves autópálya-matrica

2015. december 5., szombat 11:00, frissítve: szombat 11:23

Bár a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató hibázott, méltányosság nincs. Fogyasztóvédelmi műsorunknak mondta el a panaszos, hogy hiába vette meg már februárban az éves autópálya-matricát, mégis megbüntették. Az éves díj pedig csak másfél hónap úthasználatra volt elég.

„Ebben az évben, február 16-án, interneten keresztül váltottunk egy Pest megyei pályamatricát, július 31-gyel viszont kaptunk egy felszólítólevelet” – mondta Skultéti Péter. A Panaszkönyvnek nyilatkozó férfi nem kapott visszaigazolást az internetes vásárlásról, csupán a banki tranzakció kivonatával tudott reklamálni a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltatónál. Ezzel azonban nem ment sokra, be kellett fizetnie a pótdíjat. „Csak bankszámlakivonatot tudtunk bemutatni az ötezer forintos februári átutalásunkról, ezért az ügyfélszolgálat nem tudta tisztázni azt, hogy jogos-e a panaszunk vagy a bírság, az ügy azóta is áll. Nem tudjuk, hogy van-e matricánk vagy nincs, arra várunk, hogy végre a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató nyilatkozzon arról, hogy a pályamatricánk az átutalt ötezer forint ellenében érvényes vagy nem érvényes” – tette hozzá Skultéti Péter.

A Panaszkönyv stábja rejtett kamerával kísérte el a szolgáltatóhoz a férfit. A rendszer pedig olyan státuszt mutatott, amire senki sem számított. „Nekem az van ideírva, hogy pótdíj elengedve, visszautalandó” – mondták a szolgáltatónál.

„Abban a pillanatban, amikor a bank elindította a tranzakciót és leemelte az ügyfélnek a pénzét, az ügyfél a fizetési kötelezettségét teljesítette, tehát ez azt jelenti, hogy adott esetben a matricát kifizette. Arról, hogy a bank vagy a szolgáltató hibája miatt a matrica kiállítására vagy befogadására nem került sor, a fogyasztó nem tehet” – hangsúlyozta Friedmann Róbert ügyvéd.

A fogyasztónak ebben az esetben teljesen igaza volt, és bár késett a jogorvoslat, az ellenszolgáltatás jár – tette hozzá a Panaszkönyv által megkérdezett ügyvéd. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató is elismeri, hogy a rendszer hibázott, ennek ellenére nincs méltányosság. „A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. a mindenkor hatályos jogszabályok szerint kell eljárjon, mi ezt tartjuk be, és az a feladatunk, felelősségünk, hogy be is tartassuk, tehát ettől eltekinteni nem tudunk, ilyen formában nem tudunk méltányosságot sem gyakorolni” – mondta Kibédi-Varga Lajos, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. szóvivője.

Tehát a férfinak visszamenőlegesen érvényesítették a matricáját, ami azt jelenti, hogy hiába fizette ki az éves díjat, a matricát mindössze másfél hónapig tudja használni.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!