2024. 04. 23. Kedd Béla napja
Jelenleg a TV-ben:

Napindító

Következik:

Televíziós vásárlási műsorablak 10:10

Kóstoltatással népszerűsítik a magyar dinnyét

2016. július 19., kedd 18:00, frissítve: kedd 18:03

Kóstoltatással népszerűsítik a magyar dinnyét mától országszerte az áruházláncok. A termelők az idén kiváló termésre számítanak, ráadásul a termőterület is nőtt 2015-höz képest. A szaktárca és az agrárkamara az üzletláncokkal való összefogástól azt várja, hogy nőjön az egy főre eső, 13–15 kilogramm közötti dinnyefogyasztás.

A Dinnyetermelők Országos Szövetségének elnöke szerint az idén kiváló minőségű termés kerülhet az üzletek polcaira. „Magyarországon 240 ezer tonna dinnye szokott lenni, ez 6000 hektár termése, ebből körülbelül egyharmad exportra jut, kétharmad a belföldi piacra megy. Az export a hagyományos vevőinkhez, a német, a lengyel, a cseh és a szlovák piacra megy, Magyarországon a láncok értékesítik a dinnyének a 80 százalékát” – mondta Oravecz Tamás.

Az idén a tavalyinál hat százalékkal nagyobb termőterületen ültettek dinnyét Magyarországon.

„2002-ben még mi voltunk a világ harmadik legnagyobb exportőre, 2010-re viszont egészen lecsúsztunk, a 9000 hektáros termőterületből 4500 hektár maradt. Ma örömmel mondhatom, hogy a 2011-ben elindított nemzeti dinnyeprogram hatására a 4500 hektárról 6000 hektárra ment fel a termesztés, és mintegy 11 ezer családnak nyújt megélhetést” – szögezte le Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a minisztériummal és az áruházláncokkal közösen népszerűsíti a magyar dinnyét.

„A cél mindenképpen az, hogy növeljük a hazai dinnyefogyasztást, hiszen mindig a belső piac határozza meg jelentős mértékben, hogy egy mezőgazdasági termény milyen sikeres tud lenni, és az a 13–15 kilogramm közötti egy főre eső dinnyefogyasztás jó lenne, ha emelkedne” – mondta Győrffy Balázs, a kamara elnöke.

Az áruházláncok jellemzően kóstoltatással vállalnak szerepet a magyar dinnye népszerűsítésében.

„Mi a múlt évben 4,7 millió kilogramm dinnyét adtunk el, nagyon reméljük, hogy az idei szezon jól alakul, jobban alakul, és több értékesítésre lesz lehetőségünk. A magunk részéről ezt különböző eszközökkel támogatjuk, egyrészt nálunk is lesz roadshow, mi a Balaton, illetve a Velencei-tó környékére fogunk koncentrálni” – nyilatkozta Heiszler Gabriella, a Spar Magyarország cégvezetője.

A promóciós program egy hónapon át tart – 114 helyszínen, több kiskereskedelmi lánc üzleteiben. „A döntés kulcsa a fogyasztóknál van. Ők azok, akiknek érdemes odafigyelniük arra, hogy ha tehetik, mindig magyar terméket válasszanak, hiszen a rövid termékéletpálya maximálisan tudja az ő biztonságukat is szolgálni és azt, hogy mindig kiváló termékekhez tudjanak hozzájutni” – mondta Fodor Attila, a CBA kommunikációs vezetője.

A promóciós programban az Auchan, a Lidl, az Aldi és a Metro is részt vesz. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, illetve az adóhivatal pedig a szezon alatt az idén is kiemelten ellenőrzi az őstermelőket és a dinnyeárusokat.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!