2024. 05. 20. Hétfő Bernát, Felícia napja
Jelenleg a TV-ben:

Napi aktuális

Következik:

Komment 06:30

Érdekes körülmények között nyerte a busztendert Matolcsy unokatestvérének cége

Hír TV

2018. május 12., szombat 18:59, frissítve: szombat 19:34

A BKV-nak meg kéne szüntetnie a szerződést azzal a kormányközeli céggel, amelyik eddig csak 5 buszt tudott legyártani és azokat is késve. Tarlós István a Hír TV kérdésére azt mondta: a cégnek ki kell fizetnie a szerződésbe írt kötbért a fővárosnak. A busztenderen egyébként indult egy másik magyar cég is, amelyik képes lett volna legyártani a buszokat, de elbukták a pályázatot miután ők 1 centiméterrel rövidebb járművekkel pályáztak.

Részben a metrópótló buszok a vonalán is a Matolcsy György unokatestvérének cége által gyártott buszoknak kellene közlekedniük. Az Ikraus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft. bár a pályázatot megnyerte, de a megígért buszokat mégsem tudta határidőre szállítani. 30 járművet kellett volna legyártaniuk, de ennek töredéke sem sikerült.

Erről kérdeztük Naszályi Gábort, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnökét, aki szerint a jegybankelnök unokatestvérének vetélytársa igen érdekes körülmények között bukta el a pályázatot.

- Érdekes hogy ezt a céget favorizálják, úgy néz ki, hogy mástól nem lehet autóbuszokat beszerezni.

- És lehetne?

- Nemhogy lehetne, de tudni kell, hogy amikor a Volán kiírta a 180 buszra a tendert, egy másik magyar autóbuszgyár, amelyik egyébként működő gyár, 1 centiméterrel rövidebb buszokkal elbukta a tendert, kizárták a tenderből.

A Liberálisok szerint a BKV döntése mögött politikai nyomás áll, illetve egy kormányhatározat, ami gyakorlatilag megakadályozza, hogy a Matolcsy-családhoz tartozó cégen kívül mástól szerezzenek be buszokat.

„Ha nincs ez a kormányhatározat, akkor Budapest már új buszokat vehetett volna metrópótlás idején. Új buszokat állíthatott volna be a megnövekedett járatsűrűség igényhez a 100-as és 200-as vonalon. Ez nem történt meg más módon kellett ezeket pótolni. A közeljövőben is Budapestnek szüksége lenne új buszokra, de amíg ez a határozat érvényben van, Budapest nem teheti meg, hogy a nemzetközi piacról vásároljon kedvezőbb árú, jól működő buszokat” – fogalmazott Szabadai Viktor.

A főpolgármester a Hír TV kérdésére megerősítette, hogy a buszok leszállításával késlekedő cégeknek fizetniük kell a szerződésszegés miatt. „A főváros nem járul hozzá cégei vonatkozásában sem semmilyen megalapozott szerződésen alapuló vagy felépülő kötbérről való lemondáshoz” – jelentette ki Tarlós István.

A közlekedési szakszervezet vezetője szerint a BKV-nak a szerződésszegés után a politikai nyomás ellenére is el kellene állnia a kormányközeli céggel megkötött szerződéstől.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!