A Fidesz médiafelülete igazodik az emberek előítéletéhez
2016. december 3., szombat 18:23, frissítve: szombat 18:28
A magyar médiaháború nem a sajtószabadságról, hanem véleménynyilvánítás pozícióiról szólt – így összegezte az elmúlt éveket Tölgyessy Péter. A politológus a jelenlegi médiaviszonyokat a Fidesz és Orbán Viktor korábbi politikai kudarcaira vezeti vissza.
„A Fidesz azt gondolta, hogy fenébe a sajtószabadsággal, az a halál. Ami megoldást jelent, hogy lesznek saját újságjaink, fórumaink, olyan tévéink és rádióink, amelyek nem azért támogatnak, mert jókat csinálunk, azért bárki tud támogatni. Hanem azért, mert a miénk” – így Tölgyessy Péter politikai elemző.
A kormányközeli sajtó Tölgyessy szerint azt a látszatot igyekszik kelteni, hogy a magyarság sikertelenségének oka valamilyen külső elnyomás, ami ellen szabadságharcot kell folytatni.
„A migránsügyben látszott ez a legszebben. Lényegében nincsenek Magyarországon menekültek. Akik voltak, azok is próbáltak néhány óra alatt elmenni. Mégis, a közvélemény jelentős része azt hiszi, hogy ez az egyik legalapvetőbb probléma. Egyenrangú mondjuk az egészségügyi állapotával. Elképesztő kommunikációs siker, ha úgy tetszik, és még nem is teljes a médiafelülete a Fidesznek. Mi lesz, ha ennél is teljesebb lesz: És nem azért, mert övé a sok médiafelület, hanem azért, mert igazodik a magyarok előítéleteihez, vágyaihoz, reményeihez” – vélte Tölgyessy.
Az egykori szabaddemokrata politikus úgy látja, a rendszerváltás óta mára alig maradt olyan sajtóorgánum az országban, amely széles közönséget ér el és nem köthető kormányközeli emberekhez.
Alig pár hete, hogy a Népszabadság és tucatnyi vidéki napilap kiadója egy Mészáros Lőrinc-közeli céghez került és a héten a gázszerelőből lett felcsúti milliárdos polgármester az Echo televíziót is megvásárolta.