A vezérigazgató felidézte, az Állatkert bővítése és a Biodóm megépítése kapcsán évekkel ezelőtt merült fel, hogy egy 700 férőhelyes új parkolóház épüljön a Városligetbe, az intézmény mellé. Az állatkerti beruházáshoz hasonlóan, annak részeként, a főváros kérésére a parkolóház megépítését a kormány 100 százalékban támogatta is. Az építkezés azonban a Biodóm építése körüli egyéb viták miatt el sem indult még - tette hozzá.
"Ehhez képest csalódottan olvastam a Városligeti Építési Szabályzat (VÉSZ) módosítására készült friss fővárosi javaslatban, hogy az épülő Biodóm mellé az Állatkert által betervezett 700 férőhelyes új parkolóház előírásként ismét benne van a tervekben"
- írta Vitézy Dávid, hangsúlyozva, hogy "a Ligetbe ez a létesítmény nem való, közlekedési szempontból is aránytévesztés volna a megépítése".
Hozzátette, a múlt őszi önkormányzati választások után a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa első, 2019. decemberi ülésén a kormányzati oldal felajánlotta a fővárosi vezetésnek, hogy a volt Vidámpark helyére tervezett Hermina garázsra szánt, a fővárosnak már átadott körülbelül 6 milliárd forint összegű állami támogatás a felesleges parkolóház megépítése helyett átcsoportosítható és felhasználható a Biodóm épületének befejezésére.
Ebből logikusan következne a garázs elhagyása és a szabályozási tervből való törlése, azonban a VÉSZ most közzétett tervezetében mégsem ezt látható - írta.
"Megérett az idő arra, hogy a Városliget valóban csak a gyalogosok és kerékpárosok birodalma legyen, és a közúti forgalom egyáltalán ne lépje át a Városligetnél a Hungária gyűrű vonalát. A Hermina garázst tökéletesen kiváltja a kisföldalatti Mexikói úti végállomásánál építendő, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa által jóváhagyott P+R parkolóház, mely szerepel is a VÉSZ tervezetében és amely hét közben az M3-as autópálya felől érkező autós ingázókat, hétvégén pedig a Városliget látogatóit szolgálhatja majd"
- hangsúlyozta a vezérigazgató.
MTI