2024. 11. 22. Péntek Cecília napja
Jelenleg a TV-ben:

Híradó

Következik:

Láncreakció 13:00

Belföld

Váratlant lépett a Google

Márciusban lépett érvénybe a Google legújabb változása, amely különösen a kisvállalkozások számára lehet fontos. A tech-óriás bejelentette, hogy megszünteti azokat a generált business oldalakat, amelyek eddig a Google Cégprofilok automatikus kiterjesztéseiként szolgáltak. Ez a lépés jelentős hatással van a vállalkozások online jelenlétére.

  • Váratlant lépett a Google

A döntés elsősorban azokat az éttermeket és kisvállalkozásokat érinti súlyosan, akik még nem rendelkeznek saját weboldallal, és így eddig ezeken az oldalakon keresztül szereztek – akár jelentős – organikus forgalmat.

A Google által generált üzleti oldalak lehetővé tették a vállalkozások számára, hogy a Google Cégprofil adatbázisából származó információkkal automatikusan rendelkezzenek egyfajta webes jelenléttel. Ezek az oldalak, noha automatikusan jöttek létre, szerkeszthetők voltak, és sok hasznos információt nyújtottak a felhasználók számára, éttermek esetében többek között menüket, nyitvatartási időket és egyéb szolgáltatásokat is tartalmaztak.

Júniusig tart a türelmi idő

A Google az oldalak kivezetésével az erre irányuló kereséseket átmenetileg átirányítja a vállalkozás Google Cégprofiljára. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha valaki például „Kispipacs étterem”-re keres rá, a találati listán egyelőre az automatikusan generált üzleti oldalra irányuló linkre kattintva június 10-ig a cégprofil oldalára kerül. Ezután ez a lehetőség viszont teljesen megszűnik majd.

A mesterséges intelligencia fejlődése állhat a háttérben

A változások mögött álló egyik fő ok az lehet, hogy a Google újra szeretné szervezni erőforrásait, tekintettel az AI-technológiák gyors ütemű fejlődésére. Az, hogy a Google megszünteti ezeket az automatikusan generált oldalakat, valószínűleg része egy szélesebb körű stratégiának, amely az AI fejlesztések előtérbe helyezését célozza.

Balog Botond, a SEOKLIKK ügyvezetője arra figyelmeztet: sok cégvezető lehet, hogy nem is tudja, mennyi organikus forgalmat generáltak ezek az oldalak.

„Fontos, hogy a kisvállalkozások felismerjék: itt az ideje, hogy saját weboldalt készítsenek, és ne támaszkodjanak kizárólag a Google által nyújtott ingyenes eszközökre. Ezenkívül, ha a címüket és egyéb adataikat korábban csak ezen az oldalon adták meg, itt az idő, hogy gondoskodjanak arról, hogy ezek az információk más platformokon is elérhetőek legyenek. A kisvállalkozások számára most fontos, hogy alkalmazkodjanak, és proaktív lépéseket tegyenek a hatékony online jelenlét fenntartása érdekében” – árulta el a szakértő.

Bár elsőre kihívásnak tűnhet a változás a KKV-k számára, hosszú távon mégis ösztönzőleg hathat ez a döntés. Az új korszakban az adaptáció és a minőségi tartalom lesz az üzleti életben a siker kulcsa.

 

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Műsorok

Svenk, a HírTV mozimagazinja

Svenk, a HírTV mozimagazinja

A hetente szombatonként 22:50-kor műsorra kerülő Svenkben Zavaros Eszter műsorvezető kalauzolja a nézőket a magyar filmipar múltjába, jelenébe és jövőjébe.
Sajtóklub - ajánló

Sajtóklub - ajánló

Aktuális kérdések, hétről-hétre! Fontos témák, kivételes vélemények! Minden vasárnap 19 óra 10 perctől órától jelentkezik Sajtóklub című műsorunk.
Vezércikk - ajánló

Vezércikk - ajánló

Vezércikk – a sajtóban ez az a műfaj, ami meghatározza az adott médium legfontosabb üzenetét, de ez már nem csak a nyomtatott sajtótermékek privilégiuma. Hétfőtől péntekig 20 óra 55 perctől gyakorló zsurnaliszták, szókimondó véleményvezérek elemzik a nap legfontosabb híreit.
Paláver - ajánló

Paláver - ajánló

A HírFM és a HírTV közös műsora a Paláver. Itt a hallgatók közvetlenül is részt vehetnek a műsorfolyamban. Minden hétköznap 15 óra 30 perctől. A műsor telefonszáma: +36 (1) 799 29 99.

Kapcsolódó tartalmak

A nap kérdése

A nap kérdése

A most létrejött hároméves bérmegállapodás az első lépés az 1 millió forintos átlagbér felé?
@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!