A döntés elsősorban azokat az éttermeket és kisvállalkozásokat érinti súlyosan, akik még nem rendelkeznek saját weboldallal, és így eddig ezeken az oldalakon keresztül szereztek – akár jelentős – organikus forgalmat.
A Google által generált üzleti oldalak lehetővé tették a vállalkozások számára, hogy a Google Cégprofil adatbázisából származó információkkal automatikusan rendelkezzenek egyfajta webes jelenléttel. Ezek az oldalak, noha automatikusan jöttek létre, szerkeszthetők voltak, és sok hasznos információt nyújtottak a felhasználók számára, éttermek esetében többek között menüket, nyitvatartási időket és egyéb szolgáltatásokat is tartalmaztak.
Júniusig tart a türelmi idő
A Google az oldalak kivezetésével az erre irányuló kereséseket átmenetileg átirányítja a vállalkozás Google Cégprofiljára. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha valaki például „Kispipacs étterem”-re keres rá, a találati listán egyelőre az automatikusan generált üzleti oldalra irányuló linkre kattintva június 10-ig a cégprofil oldalára kerül. Ezután ez a lehetőség viszont teljesen megszűnik majd.
A mesterséges intelligencia fejlődése állhat a háttérben
A változások mögött álló egyik fő ok az lehet, hogy a Google újra szeretné szervezni erőforrásait, tekintettel az AI-technológiák gyors ütemű fejlődésére. Az, hogy a Google megszünteti ezeket az automatikusan generált oldalakat, valószínűleg része egy szélesebb körű stratégiának, amely az AI fejlesztések előtérbe helyezését célozza.
Balog Botond, a SEOKLIKK ügyvezetője arra figyelmeztet: sok cégvezető lehet, hogy nem is tudja, mennyi organikus forgalmat generáltak ezek az oldalak.
„Fontos, hogy a kisvállalkozások felismerjék: itt az ideje, hogy saját weboldalt készítsenek, és ne támaszkodjanak kizárólag a Google által nyújtott ingyenes eszközökre. Ezenkívül, ha a címüket és egyéb adataikat korábban csak ezen az oldalon adták meg, itt az idő, hogy gondoskodjanak arról, hogy ezek az információk más platformokon is elérhetőek legyenek. A kisvállalkozások számára most fontos, hogy alkalmazkodjanak, és proaktív lépéseket tegyenek a hatékony online jelenlét fenntartása érdekében” – árulta el a szakértő.
Bár elsőre kihívásnak tűnhet a változás a KKV-k számára, hosszú távon mégis ösztönzőleg hathat ez a döntés. Az új korszakban az adaptáció és a minőségi tartalom lesz az üzleti életben a siker kulcsa.