A vizsgálatok szerint a kormányváltás előtti MÁV-vezetők csaknem félmilliárd forintos vagyoni hátrányt okozhattak az állami társaságnak. Két motorvonat-beszerzést is gyanúsnak talált a hivatal, az egyik ügyben Kóka János volt SZDSZ-es gazdasági miniszter felelőssége is felmerülhet. A vasúttársaság 2005-ben 60 motorvonatra szerződött a svájci Stadlerrel – közbeszerzési eljárás után. Pedig nem ez volt a legkedvezőbb ajánlat. A vesztes kanadai vállalat, a Bombardier ezért bírósághoz fordult, de végül elállt a keresettől, miután a MÁV mégis megrendelt a cégtől 10 motorvonatot. A szerelvényeket a gyanú szerint majdnem 300 millió forinttal drágábban vette meg a vasúttársaság, azokat ráadásul 5 év csúszással szállította le a cég. A beszerzést az akkori miniszter Kóka János is jóváhagyta. A Kehi szerint a MÁV csak azért rendelte meg a vonatokat, hogy a Bombardier elálljon a bírósági pertől.
Belföld
Újabb visszaélések: Kóka felelőssége is felmerült
2013. május 21., kedd 07:37 | Frissítve: 2013. május 21., kedd 10:00
| DA