Gripenek kísérték a honvédség egyik új csapatszállító gépét Kecskemét fölött idén tavasszal. Két Airbus repülőgépet vett a honvédelmi tárca a csődbe ment Air Berlin légitársaságtól. Júliusban az egyik új honvédségi géppel érkezett Orbán Viktor Izraelbe, majd néhány nappal később Montenegróba is, holott a honvédség kifejezetten csapatszállítási feladatokra vásárolta a gépeket.
„Ezek nem kormánygépek, ezek a Magyar Honvédség gépei, a Magyar Honvédség hadrendjében vannak, a Magyar Honvédség üzemelteti” - ezt mondta a beszerzéskor a volt honvédelmi miniszter. Simicskó István megjegyezte, hogy azzal sem lenne semmi gond, ha a kabinet kormánygépeket vásárolna. Augusztusban pedig újabb személyszállító gépet állított hadrendbe a honvédség.
Egy légiközlekedéssel foglalkozó blogger fotózta le a már szürkére festett Dassault Falcon 7X típusú gépet a kecskeméti repülőbázison. „Ez a típusú repülőgép több ország hadseregében szolgálatot teljesít, kizárólag magas rangú politikusok szállítására alkalmas, ugyanis nem cserélhető a repülőgépnek a belseje, tehát nem alakítható át sem csapatszállításra, sem pedig sebesültek szállítására” – számolt be Pető György.
A honvédség illetékes osztályvezetője a közszolgálati televízióban azt mondta, hogy szállítási és futár feladatok ellátására fogják használni a gépet. „Kisebb kötelékek szállítására, illetve olyan nagy sebességű, nagy távolságú átrepüléseket igénylő feladatok végrehajtására ideális” – vázolta Szénási Jenő.
A Honvédelmi Minisztérium egyelőre nem közölt adatokat arról, hogy mennyiért vásárolták a gépet és, hogy fogják-e kormánydelegációk utazásához használni. Az Airbus, illetve a Dassault típusú gépekkel a honvédség a korábbi, 40-45 éves és már részben leselejtezett szovjet AN-26-os gépeket pótolja.