A nyelvtanulás fejlesztése és az idegennyelvek sikeres elsajátítása nagyban múlik azon, hogy milyen módszerek és tananyagok mentén tanulnak a diákok. Napjainkban talán még nagyobb jelentősége van annak, hogy a nyelvtanítási módszerek alkalmazkodjanak a Z és az alfa generáció tanulási igényeihez, készségeihez. Különösen az érettségire és a nyelvvizsgára való felkészülésben fontos, hogy a diákok célzottan és a szintjüknek, saját egyéni tudásuknak megfelelően összeállított tananyagból készüljenek, gyakoroljanak. A vizsgahelyzetek ráadásul speciális kihívás elé állítják a tanulókat.
“A legfontosabb, hogy a diákok ne csak a tananyagot tanulják meg, hanem az adott nyelvvizsga logikájával, részeivel és feladattípusaival is tisztában legyenek. A térítésmentesen elérhető KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modul ebben is segít, hiszen a tanulók a saját szintjüknek megfelelő tananyagok közül választhatják ki a gyakorolni kívánt témaköröket, de akár más szinteknek megfelelő anyagokba is betekinthetnek, ha éppen a vizsgára való felkészüléshez szükséges témákat és feladatokat ott találják meg. A tanárok szempontjából is nagy könnyebbséget jelent, hogy nemcsak tematikusan, hanem lecketípusok szerint is kereshetnek a tananyagok között, ezáltal olyan feladatsorokat állíthatnak össze a diákjaik számára, amelyek célzottabb felkészülést tesznek lehetővé” – magyarázta Miholics Zoltán nyelvtanár, a KRÉTA IFM szakmai vezetője.
A szakember szerint a felület abban is nagy segítséget nyújt a pedagógusoknak, hogy a feladatcsomagokat akár személyre szabottan, a diákjaik egyéni erősségei, hiányosságai, érdeklődési körei mentén állítsák össze, majd osszák ki egy-két kattintással.
A mai diákok szokásaihoz igazították a tananyagot
„Sok nyelvtanár tapasztalja, hogy egy adott csoporton belül más-más erősségek és gyengeségek mutatkoznak a nyelvtanulás során. Az egyéni képességeknek és tudásszintnek megfelelő fejlesztés nyilván célravezetőbb és hatékonyabb lenne, de tantermi környezetben, főként magas létszámú csoportok esetében erre korlátozottan nyílik csak lehetőség, így sokszor marad a hagyományos képzés, ahol mindenki ugyanazt a feladatsort kapja. A KRÉTA IFM képes feloldani ezt a dilemmát, ráadásul a Modul rengeteg háttér adatot gyűjt össze a diákok tanulási folyamatáról, ezt könnyen átlátható formában bocsátja a pedagógus rendelkezésre, megkönnyítve a differenciált feladatkiosztást, amellyel nagymértékben növelhető az oktatás hatékonysága” - tette hozzá a szakmai vezető.
A KRÉTA-rendszerből elérhető Modult a szakmai stáb kifejezetten a magyar nyelvtanulók igényeihez és a Nemzeti Alaptanterv elvárásaihoz igazodva hozta létre, mindezt az iskoláskorú generációk számára befogadható módon.
„A mai diákok TikTok-on, podcastekből, stream-felületekről, közösségi oldalakról tájékozódnak, és ezeken töltik el a legtöbb időt. Éppen ezért a KRÉTA IFM is olyan tartalmakat kínál, amelyek ezekre a felületekre emlékeztetnek, hogy a használat közben szinte észre sem vegyék, hogy tanulnak. A videós tartalmak témái a való életből merítettek, a kiejtést pedig a mesterséges intelligencia segít ellenőrizni. A beszédértés, a nyelvhelyesség és az íráskészség, valamint a beszédkészség is remekül fejleszthető a Modul segítségével, ami mind a nyelvvizsgára, mind pedig az érettségire való felkészülésben adhat egy olyan mankót, amit a nyelvtanulók örömmel és élvezettel használnak, hiszen közel áll hozzájuk”– tette hozzá Miholics Zoltán.