Idén minden eddiginél nagyobb volumenben folytatódik az M1-es autópálya felújítása, a munkálatokat a megszokott sávelhúzásos terelés mellett végzik - írták.
A több mint 22 milliárd forintos beruházás első üteméhez augusztus 6-án, kedden kezdődik el a terelés kiépítése.
Az M0-s és Tatabánya-Újváros közötti eddig kimaradt szakaszok felújítása mindkét pályaoldalon előreláthatóan 2020 novemberéig tart.
Elsőként az autópálya Budapest felé vezető oldalán a 19-es és a 31-es kilométer, vagyis Biatorbágy és Herceghalom között kezdődik el az ideiglenes forgalomkorlátozás kiépítése augusztus 6-7-én, ami augusztus 13-15-én folytatódik Bicske és Tatabánya között. A munkálatok idejére úgynevezett 2+1+1-es terelést építenek ki: az érintett oldalon egy sáv lesz járható, egy másik sáv forgalmát az autópálya ellentétes oldalára terelik át, ott a teherforgalom a leállósávon halad majd és a személygépjárművek a másik sávot vehetik igénybe.
A felújítási munkák miatt augusztusban lezárják a zsámbéki pihenőhelyet a Budapest felé vezető oldalon, a herceghalmi csomópontban pedig nem lehet Győr irányából le- és Budapest irányába felhajtani; Herceghalom térségét terelőúton, a 22-es kilométernél lévő Sasfészek-tó csomópontból lehet megközelíteni.
Szeptember közepén egy hónapra a Sasfészek-tó csomópontot zárják le részlegesen, emiatt nem lehet majd ott Győr irányából le- és Budapest irányába felhajtani. Biatorbágy és a Sasfészek-tó környezete a herceghalmi csomópontból lesz megközelíthető.
A Győr felé vezető oldalon a felújítás érinti a bicskei és a tatabánya-óvárosi csomópontot, valamint az óbaroki pihenőhelyet - utóbbi várhatóan október közepe és vége között lesz zárva.
Az autópálya jelentős forgalma miatt nagyobb torlódások alakulhatnak ki a felújítás idején, annak ellenére, hogy továbbra is 2x2 sávon haladhatnak majd a járművek - olvasható a közleményben.
MTI