Cser-Palkovics András (Fidesz) jelezte, hogy a várhatóan ősszel érkező Mercedes-Benz Conecto csuklós buszok mellett a projekt keretében átgondolják a bérlet- és jegyrendszert, valamint a menetrendet is. Hozzátette: az Euro 6-os dízelbuszok beszerzési költségét nem a városnak kell állnia, az üzemeltetésük anyagi vonzatait azonban igen, ez évente 88 millió forint többletkiadást jelent majd.
A városvezető a következő évek egyik legfontosabb feladatának nevezte Székesfehérvár versenyképes, környezetbarát és hatékony közlekedési hálózatának kialakítását, amelyet a gépkocsik számának emelkedése, valamint az önkormányzat környezetvédelmi törekvései is indokolnak.
Cser-Palkovics András rámutatott, hogy 60-70 új járműre lenne szükségük, ami rendkívül költséges, ezért a teljes flottacsere biztosan csak évek alatt, fokozatosan lehetséges, s szükség lesz állami, pályázati és önkormányzati forrásokra is.
Megemlítette, hogy sok vonalon elavult csuklós buszok járnak, ezért azokat alacsonypadlós, kicsi vagy zéró-emissziójú járművek beszerzésével kívánják leváltani. A szólóbuszok cseréjénél felmerül az elektromos buszok beszerzése, de azok jóval drágábbak dízel társaiknál.
A polgármester bejelentette azt is, hogy a bérlet és jegyrendszer alapos átgondolása elkezdődött. A cél, hogy mindenki számára elérhető, jobb ár-érték arányú megoldásokat kínáljon a fehérvári buszközlekedés úgy, hogy például jegy- és bérletvásárláshoz több digitális lehetőséget kínálnak.
A menetrend átfogó átalakítására addig várni kell, amíg nem készül el a tömegközlekedés új központja, az intermodális csomópont a vasútállomásnál. A csomópont esetében a tervek véglegesítése zajlik, elkészülte után teljesen átrendezi majd a város közlekedési hálóját, az új menetrendnek ahhoz kell igazodnia.
MTI