A főpolgármester hangsúlyozta: három úgynevezett sötétüzemi próba van: a kivitelezői, valamint a megbízói már lezárult, a hatósági folyamatban van. Ám ha az utóbbi nem sikeres, az egészet elölről kell kezdeni. Szerinte nem megnyugtató, hogy az előző városvezetés más-más nemzetközi cégtől rendelte meg a szerelvényeket és a biztosítóberendezéseket, és emiatt a szoftvereket igazgatni kell. Tarlós István ugyanakkor hangsúlyozta, hogy az átadás után kisebb kényelmetlenségek igen, de a biztonságra veszélyes hibák már nem fordulhatnak elő a 4-es metrón.
– Nem mi találtuk ki az Alstomot, nem mi találtuk ki a Siemenst, máshol rendelték meg a szerelvényeket, máshol a biztonsági berendezéseket. A szoftvereket igazgatni kell, vannak bizonyos biztonságkritikus hibák, amik ha előfordulnak a hatósági sötétüzemi próbán, akkor elölről kell indítani a próbafutásokat. Tehát elméletileg, megmondom őszintén, kicsúszhatunk a március végi határidőből, nem nagyon, csak egy kicsit – mondta Tarlós István.
Tekintse meg a főpolgármesterrel készült teljes beszélgetést: