A plakátkampány megrendelője a Nyugati Pályán elnevezésű Facebook oldal. Őket pedig a hazánkkal kapcsolatban többszöri kritikát és aggodalmat megfogalmazó amerikai nagykövetség finanszírozza.
Az Egyesült Államok 1956-ban prudens volt, kimaradt a konfliktusból, bármilyen nehéz volt ez számukra szabadságszerető emberekként. Most pedig teljesen sutba dobták ezt az óvatosságot és nem tűnik úgy, hogy ne akarnának beavatkozni
- erre hívta fel a figyelmet Stephen Sholl, a Napi Aktuálisban. A Mathias Corvinus Collegium amerikai vendégoktatója szerint az amerikai kritikák mögött a háborúval és a gender-ideológiával kapcsolatos ellentétes álláspontok húzódnak. A plakátkampány ugyanakkor példanélküli - fogalmazott a szakember.
Stephen Sholl hozzátette:
amerikai állampolgárként pedig kifejezetten felháborító, hogy adófizetői pénzét egy ilyen jellegű plakátkampányra költi a külképviselet.
Nem túl szerencsés, ha egy globális nagyhatalom beleszól egy szuverén állam belpolitikájába
- ezt már Simicskó István mondta a HírTV-nek.
Az pedig egyértelműen visszautasítandó, hogy plakátkampánnyal, politikai és pénzügyi nyomásgyakorlással próbálják befolyásolni a magyar politikát
- tette hozzá.