Volt aki péntek dél óta a terminálokon várta a műszaki hiba miatt lezárt repülőtér újranyitását. Azokat, akik a szállodában töltötték az éjszakát, telefonon rendelték vissza kora reggelre. A korlátozás 7500 utast érintett.
A repülőtéri szolgálatok és a katasztrófavédelem szakemberei egész éjjel dolgoztak majd az előzetesen tervezett 10 helyett reggel hétkor született a döntés a reptér újranyitásáról. A szakemberek addig valamennyi rendszert, azok megbízhatóságát, stabilitását ellenőrizték – közölte a repteret üzemeltető cég szóvivője.
A Budapest Airport vállalati és közkapcsolati igazgatója a kártérítésre vonatkozó kérdésre azt válaszolta: arról még korai lenne beszélni, de azt javasolja az utasoknak, hogy a saját légitársaságukkal vegyék fel a kapcsolatot.
FEOSZ: kártérítési felelőssége van a Budapest Airportnak
A fogyasztóvédelmi szövetség szerint kártérítési felelőssége van a Budapest Airportnak. A szervezet közleményében úgy fogalmaz, csak a szerencsének köszönhető, hogy nem volt halálos áldozata a műszaki hibának. A lezárást felelős döntésnek tartják, de véleményük szerint az üzemeltetőnek biztosítania kellett volna a rendszer folyamatos működtetését.