A budapesti autómegosztók járműveinek száma megkétszereződhet, és a Drive Now nem tartja versenytársnak az elektromosroller-megosztó vállalkozásokat – mondta el lapunk kérdésére Fischer Péter. A Drive Now Magyarország ügyvezetője emlékeztetett, hogy a családi tulajdonban lévő autók az idő több mint kilencven százalékában parkolnak.
Ezért jó ötlet az autómegosztás, mert így a járművek kihasználtsága nagyobb, így kevesebb gépkocsi is elég ugyanakkora mobilitási igény lefedésére. Fischer Péter felhívta a figyelmet egy másik ellentmondásra is: miközben a járműmegosztók percdíjat kérnek a felhasználóktól, a zsúfolt városi közlekedésben ezek ugyanúgy araszolnak a dugókban, mint a többi.
Fotó: Mirkó István
Ezért nem meglepő, hogy a Drive Now 17 ezer felhasználójának legnagyobb része, hatvan százaléka szabadidős célra használja a közautót (vagyis este és hét végén bérli), és csak negyven százalékuk jár vele munkába.
A Drive Now tizenkét európai városban indította el car sharing szolgáltatását, mielőtt Budapestre jött volna. A korábbi tapasztalataik alapján fele akkora teljesítményt prognosztizáltak Budapesten, mint ami az első négy hónap alapján megvalósult – mondta az ügyvezető.
A magyar fővárosban jelenleg három autómegosztó szolgáltató működik összesen mintegy ezer gépkocsival. Ennek a flottának a mérete akár megduplázódhat, mert van rá fizetőképes kereslet, valamint mert a cégek folyamatosan növelik a működési területüket.
A Drive Now azon dolgozik, hogy hamarosan az agglomerációt is bekapcsolja. Kérdésünkre, hogy a közelmúltban indult elektromosrobogó-megosztókat versenytársnak tekintik-e, Fischer Péter nemmel válaszolt.
Mint mondta, a megosztásos autózás nem a gyaloglással, a tömegközlekedéssel, a kerékpározással vagy más elektromos közlekedési eszközökkel, hanem jellemzően a saját autó használatával áll versenyben.