Ilyen a 2-es számú főút Katalinpuszta és Szendehely közti kettős kanyarral nehezített emelkedője most. Naponta 15 ezer autós használja, tízből legalább két gépjármű három és fél tonnánál nehezebb kamion. Eddig a felfelé haladók az előzősávon kerülhették ki a lassúb teherautókat, ám ezt néhány napja a Magyar Közút Nonprofit Zrt munkatársai megszüntették. A cég írásbeli indoklása szerint azért, mert egyéb eszközökkel nem tudták csökkenteni a frontális balesetek számát ezen az útvonalon.
A lenti videó egy amatőr felvételén az látszik, hogy milyen a közlekedési helyzet itt akkor, ha néhány centiméternyi hó hullik. Télen ugyanis rendszeresen elakadnak a tehergépjárművek. A felvételt készítő Jele-Dobrocsi Bernadett éppen ezért indított petíciót, amelyet három nap alatt már csaknem 1500-an aláírtak.
Nemcsak a civilek, a környék polgármesterei sem tartják jó ötletnek az útpálya szűkítését. A Szendehelyt ketté választó emelkedőn a település polgármestere szerint az elmúlt években valóban történetek balesetek, de a számuk nem indokolna ilyen mértékű átalakítást.
A 15 ezer jármű naponta, éves szinten 5 és félmillió jármű, ezzel szemben a két év alatt két súlyos, és hét könnyebb baleset nem indokolná ezt a fajta drasztikus sávcsökkentést, illetve az átutazó forgalomnak a lassítását
- mondta Szendehely polgármestere.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt írásban válaszolt a témával kapcsolatos kérdéseinkre. Szerintük az a fajta forgalomlassító beavatkozás, amelyet a 2-es főúton használni akarnak, a 25-ös főúton már bizonyított. Abban azonban mindenki egyetért, hogy az igazi megoldás az M2-es autópálya továbbépítése lenne, amely jelentősen csökkentené a Szlovákia és Lengyelország irányába tartó tranzitforgalmat.
HírTV