2024. 04. 26. Péntek Ervin napja
Jelenleg a TV-ben:

Vezércikk

Következik:

Híradó 22:00

Belföld

Pénzbírságra számíthat az a légitársaság, amely hibázott

A légitársaságok elsőre szinte biztosan nem adnak helyt az utasok panaszainak, azonban nem szabad feladni - mondta a Hír TV-nek a fogyasztóvédelmi egyesületek országos szövetségének szóvivője. Az utazási irodák pedig arra hívják fel a figyelmet, hogy nekik többféle biztosítékuk van, így biztosabb utazási irodán keresztül intézni a nyaralást, mint egyénileg.

  • Pénzbírságra számíthat az a légitársaság, amely hibázott

Több botrányos esetet okoztak az elmúlt időszakban a fapados légitársaságok. A fogyasztóvédelmi hatóság szerepét ellátó fővárosi kormányhivatal a Wizz Air és a Ryanair ellen is eljárást indított. Az ír légitársaság pilótái sztrájkja miatt is bajban van.

„Amíg józan ésszal tudunk tárgyalni, addig mindig van esély a megegyezésre. De ha az emberek azért sztrájkolnak, hogy ne kelljen dolgozni, akkor sztrájkolhatnak, amíg elvisszük a munkahelyeket meg a repülőgépeket máshova” – jelentette ki a Ryanair elnöke, Michael O’Leary.

A Ryanair dublini bázisát apránként Lengyelországba helyezi át. Ettől persze az utasoknak nem lesz jobb, akiknek a száma egyébként nem csökken, a botrányok nem hagytak nyomot a fapadosok forgalmán.

„Nem tapasztaltunk változást egyelőre abban, hogy kevésbé keresnék a fapados légitársaságoknak a járatait, mint a normál légitársaságok járatait” – számolt be például a Cartour referatúra vezetője, Puskás Péter.

A magyarok ugyanis továbbra is árérzékenyek, csak az olcsóbb járatokat tudják megfizetni. A legbiztosabb továbbra is utazási irodán keresztül foglalni.

„Az irodáknak vannak vagyoni biztosítékaik, ezek biztosítják minden jogukat az utasoknak, hogyha valami nem úgy van, van a légitársaságoknál, vagy a szállásoknál, a jogaikat tudják érvényesíteni gyakorlatilag, míg a fapados légitársaságok nagyon sok esetben próbálnak elkerülni olyan lehetőségeket, hogy az utasok el tudják őket érni” – mondta Puskás.

A Hír TV által megkérdezett fogyasztóvédő ugyanakkor azt javasolja, hogy a pórul járt utas semmiképpen se adja fel.

„Nagyon nem tudatosak a magyar utasok, nem tudják, milyen jogaik vannak, milyen összegű kártérítés jár a számukra, teljesen minden, hogy járatkésésről, járattörlésről vagy poggyásszal kapcsolatos panaszról van szó. Az első és legfontosabb dolog, amit meg kell tenniük, hogy írásban jelezni kell a légitársaság felé, mert sokan idáig sem jutnak el. Tehát utóbb mindenképpen valahogy bizonyítani kell, hogy itt valami probléma volt. Ha ezen túl vannak, szinte kivétel nélkül egy olyan válasz e-mailt kapnak, hogy nem jogos az ő igényük, nem jár nekik semmi, nem szabad annyiban hagyni, akár további e-maileket kell írni a légitársaságok felé. Ha nem jutnak előrébb, akkor békéltető testülethez lehet fordulni” – hívta fel a figyelmet Kispál Edit.

Az utasok a Montreali egyezményre és Európai Uniós rendeletekre is hivatkozhatnak kárigényük bejelentésekor.

Nem ez az első eljárás

Nem először indít fogyasztóvédelmi eljárást a diszkont légitársaságok ellen a Fővárosi Kormányhivatal. Az elmúlt hét hónapban csaknem 200 esetben merült fel a gyanú, hogy valamelyik cég nem teljesítette a szerződésben vállalt kötelezettségeit. György István kormánymegbízott a Hír TV Magyarország élőben című műsorában elmondta: jelenleg a Ryanair és a Wizzair ellen folyik vizsgálat, és pénzbírságra számíthat az a légitársaság, amelyről bebizonyosodik, hogy hibázott.

„Megkerestük mind a két légitársaságot. Az egyik társaság 8 napos türelmi időt kért a válasz megadására, a másik légitársaság nem válaszolt a kormányhivatalnak. Ebben az esetben 1 millió forint eljárási bírsággal tudjuk sújtani őket. Ez két esetben valószínűsíthető. Az egyik légitársaságnál az is kiderült, hogy a panaszkezelő rendszerük sem működött, tehát az utasok nem tudtak panaszt tenni ebben az esetben” – fogalmazott György István.

A teljes beszélgetés:

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Műsorok

Svenk, a HírTV mozimagazinja

Svenk, a HírTV mozimagazinja

A hetente szombatonként 22:50-kor műsorra kerülő Svenkben Zavaros Eszter műsorvezető kalauzolja a nézőket a magyar filmipar múltjába, jelenébe és jövőjébe.
Sajtóklub - ajánló

Sajtóklub - ajánló

Aktuális kérdések, hétről-hétre! Fontos témák, kivételes vélemények! Minden vasárnap 19 óra 10 perctől órától jelentkezik Sajtóklub című műsorunk.
Vezércikk - ajánló

Vezércikk - ajánló

Vezércikk – a sajtóban ez az a műfaj, ami meghatározza az adott médium legfontosabb üzenetét, de ez már nem csak a nyomtatott sajtótermékek privilégiuma. Hétfőtől péntekig 20 óra 55 perctől gyakorló zsurnaliszták, szókimondó véleményvezérek elemzik a nap legfontosabb híreit.
Paláver - ajánló

Paláver - ajánló

A HírFM és a HírTV közös műsora a Paláver. Itt a hallgatók közvetlenül is részt vehetnek a műsorfolyamban. Minden hétköznap 15 óra 30 perctől. A műsor telefonszáma: +36 (1) 799 29 99.

Kapcsolódó tartalmak

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!