Az OBH protokollja szerint a kitűzött tárgyalások megtartásáról minden esetben a bíróság hoz egyedi döntést, attól függően, hogy megoldható-e az adott tárgyalóteremben a résztvevők elhelyezése egymástól két méter távolságra. A tárgyalás megtartása szempontjából döntő jelentősége van annak is, hogy a megelőző 14 napban az ügyben érintett személy járt-e fertőzéssel érintett területen.
A tárgyalások kezdetén a bíró szóban tájékozódik és tájékoztatást ad annak érdekében, hogy ne legyen jelen potenciálisan fertőzött ember. A bíróság félbeszakítja a tárgyalást, ha felmerül a lehetősége, hogy a tárgyalóteremben fertőzött személy tartózkodik, majd az érintettet elkülönített helyiségbe irányítja és azonnal értesíti az illetékes hatóságot. A tárgyalóteremben tartózkodók adatait és elérhetőségeit a bíróság ilyen esetekben regisztrálja és eljuttatja az illetékes szervhez.
A fertőzöttség gyanújának megállapítására a Nemzeti Népegészségügyi Központ eljárásrendje az irányadó az OBH számára is.
Az OBH azt is közölte, hogy lehetőség szerint távmeghallgatással kell megtartani a bírósági tárgyalásokat.
Regisztrálni kell a fővárosi bíróságok tárgyalásaira
A sajtó munkatársainak és a magánszemélyeknek regisztrálniuk kell, ha látogatóként akarnak résztvenni a Fővárosi Törvényszék illetékességi területén működő bíróságok tárgyalásain - közölte a Fővárosi Törvényszék közleményben az MTI-vel pénteken.
A kialakult járványügyi helyzetben azért van szükség az intézkedésre, hogy előre meghatározhassák a tárgyalásokon várható hallgatói létszámot.
Regisztrálni a sajto@fovarosit.birosag.hu e-mail címen legkésőbb a tárgyalás napját megelőző nap 14.00-ig lehet.
A sajtóérdeklődésre számot tartó, sok érdeklődőt vonzó tárgyalásokat - a rendelkezésre álló eszköz-kapacitástól függően - másik teremben, kivetítőn figyelhetik az érdeklődők.
Szünetel a személyes ügyfélfogadás az ország valamennyi ügyészségén
Szünetel a személyes ügyfélfogadás az ország valamennyi ügyészségén - olvasható az ügyészségi honlapon.
A pénteken publikált közlemény szerint a magyar kormány által elrendelt veszélyhelyzetre figyelemmel péntektől a személyes félfogadás valamennyi ügyészségen határozatlan időre szünetel.
Beadványok benyújtására továbbra is van lehetőség postai úton vagy az ügyészségeknél elhelyezett gyűjtőládában, továbbá az elektronikus kapcsolattartási rendszeren keresztül ügyfélkapus regisztrációval.
Felhívták a figyelmet arra, hogy a rendelkezés az idézésekre nem vonatkozik, az idézésben megjelölt helyen és időben a megjelenés továbbra is - a törvényi rendelkezéseknek megfelelően - kötelező.
Rendkívüli ügyfélfogadási rendet vezet be az agrárkamara
Rendkívüli ügyfélfogadási rendet vezet be mintegy 600 személyből álló, országos falugazdász-hálózatánál a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) a kormány által kihirdetett, koronavírushoz kapcsolódó veszélyhelyzeti intézkedésekkel összhangban - közölte a NAK pénteken az MTI-vel.
Közleményük szerint a NAK a napi működése során a lehető legminimálisabbra kívánja csökkenteni a koronavírus-járvány terjedésének lehetőségét, a személyes ügyféltalálkozások számát, ezzel is megóvva munkavállalói és a mintegy 400 ezer kamarai tag egészségét. A falugazdászok csak meghatározott, kijelölt irodákban lesznek jelen, és a megszokottal ellentétben nem látogatnak ki az ügyfelekhez. A pontos irodalista és a nyitva tartás a www.nak.hu oldalon érhető majd el. A falugazdászok telefonon és e-mailben a tagok rendelkezésére állnak, az ügyfélszolgálat pedig ingyenesen hívható. Emellett a NAK vezetősége a fővárosi és a megyei igazgatóságokon dolgozó munkavállalók számára otthoni munkavégzést rendel el. Az intézkedések - a vírushelyzet függvényében - április 6-ig, az egységeskérelem-beadási időszak kezdetéig tartanak.
FKF: átmenetileg szünetel több ügyfélszolgálat
A koronavírus-helyzet miatt jövő hétfőtől átmentileg szünetelteti a II. kerületi, Fő utcai ügyfélszolgálati iroda és a XI. kerületi Barázda utcai ügyfélpult működtetését a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Nonprofit Zrt. - közölte a társaság pénteken az MTI-vel.
A közlemény szerint az Ecseri úti Központi Ügyfélszolgálati Iroda (1098 Budapest, Ecseri út 8-12.) továbbra is a megszokott munkarendben áll az ügyfelek rendelkezésére, azonban arra kérnek mindenkit, hogy lázas, beteg állapotban személyes ügyintézés helyett, a szolgáltatásaikkal kapcsolatos kérdés, bejelentés esetén ingyenesen hívható telefonos ügyfélszolgálatukat (06 80 353 353) keressék, vagy írjanak az fkfzrt@fkf.hu e-mail-címre.
Egyúttal kérik az ügyfeleket, hogy ügyintézésre elsődlegesen az online ügyfélszolgálatot használják, amelynek az elérhetősége: https://www.fkf.hu/online-ugyintezes.
Az intézkedés visszavonásig érvényes - áll az FKF közleményében.
MTI