Országszerte 40 helyszínen várták reggelivel a biciklivel munkába tartókat a Magyar Kerékpáros Klub önkéntesei. Budapest egyik legforgalmasabb útvonalán péksütemény, gyümölcs és Túró Rudi volt a menü. A fővárosban 10 milliárd forint áll rendelkezésre a következő években a biciklis infrastruktúra fejlesztésére, de a Budapest-Balaton, a Balaton-kerülő, és a Duna mentén végigfutó kerékpárutakat is felújítják. Emellett több ponton módosítanák a KRESZ-t, és hamarosan az iskolákba kerülnek a 12 éves gyerekeknek készült a közlekedésfejlesztő füzetek is.
„Amikor az autósok azt mondják, hogy a kerékpárosok feltartják őket a forgalomban, akkor elég ha mindenki végiggondolja, ha mindenki aki itt elkerékpározik az autóban ülni, ki lehet számolni, hogy hányadik jelzőlámpával később jutnánk keresztül egy-egy útkereszteződésen, úgyhogy nem csak a kerékpárosoknak az érdeke, hogy történjen előrelépés, mondjuk itt Budapesten, a nagyvárosokban, hanem az autósoknak is” – mondta a kamerának Révész Máriusz, az Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos.
A községekben az emberek több mint fele használja minden nap a biciklijét, a fővárosiaknak viszont csak a 6 százaléka. Erről a Kerékpáros Klub elnöke azt mondta, hogy ha nem sikerül növelni a kerékpározók arányát a városok stroke-ot kapnak, az elmúlt évben ugyanis 5 százalékkal nőtt az üzembe helyezett autók száma az országban.
„A fő célunk az kell, hogy legyen, hogy a gyakoriságot növeljük ahogyan használják a kerékpárt. Hogy miért nem használják annyiszor a kerékpárt ahányszor szeretnék, arra a kérdőív elég jó válaszokat hozott ki, azt hiszem, hogy ezt is össze lehet foglalni pár szóban: Túl sok autó. Én azt hiszem, hogy tartanak a kerékpározástól azok akik szeretnek, és szeretnének kerékpározni, ezen kell változtatnunk” – mondta Kürti Gábor a Magyar Kerékpáros Klub elnöke.
Egy háromezer fő megkérdezésével készült kutatásból kiderült, hogy jobb infrastruktúra, illetve az autósok és a kerékpárosok közötti együttműködés javítása tenné vonzóbbá a biciklizést.