Nagyüzem a sörcsapoknál, a labdarúgó-világbajnokság idején ez a legnépszerűbb ital. Főleg ott, ahol egyszerre több kivetítőn is nyomon követhetők a mérkőzések. A Margitszigeten egész nyáron üzemelő egyik terasz üzletvezetője úgy számol, a torna időszaka 20 százalékos növekedést hozott a bevételében. A forgalom hullámzó volt, előzetesen sokkal több külföldire számított, de inkább magyar vendégeik vannak. „A döntőre telt házunk van már, de egyébként érdekes, hogy az elején nagyobb volt az érdeklődés, főleg a csoportmeccseknél tapasztaltuk azt, hogy sokan a kisebb csapatok összecsapásaira is szívesebben foglaltak és kijöttek. Érdekes módon, ahogy jöttek a nyolcaddöntők, negyeddöntők, valamiért csappant az érdeklődés, egyértelmű, a döntő nagyon magas szinten vonzza ki az embereket” – mondta Pálfi Tamás, a Champs Sziget üzletvezetője.
Az egyik bevásárlóközpont vb-teraszán ezer korsó sört is kimérnek egy este, és legalább száz liter fröccs is elfogy. Ezen a helyszínen korábban is tartottak óriáskivetítős rendezvényt sportesemények alakalmával, de a brazíliai vb mindent visz. A szervezőknek egy plusz vendéglátóbódét is fel kellett állítani. „Amit kitűztünk, öt-hétszáz fős napi látogatószám, azt abszolút elértük, de azt tudni kell, hogy limitált szám, e fölé nem is tudnánk menni, ha akarnánk sem, illetve olyan szempontból is abszolút siker volt ez a dolog, hogy a vendéglátó visszajelzése alapján is nagyon jó forgalmú esemény volt ez” – mondta Prosits Attila, a Westend ügyvezető igazgatója.
A kitűzött nézőszámot a vb minden mérkőzése alatt elérték, és a német csapat jó szereplésének köszönhetően a sörfogyasztás a várakozásokat is felülmúlta. Egy hét alatt annyi sör fogyott, mint két éve az egész foci-Eb alatt.