Miért jelenthet problémát a hó a védett kerékpársávokban?
Bár a Fővárosi Önkormányzat stábja két hónappal (!) az Országos Mentőszolgálat szakmai kritikája után talált egy videót, amin az látszik, hogy a mentő elfér a pollerekkel elválasztott kerékpársávban, a hókotró erre biztosan nem lesz képes.
A Fővárosi Közterület-fenntartónak vannak olyan eszközei, amelyek alkalmasak a hagyományos kerékpársávok takarítására, ám a védett sáv ennél jóval szélesebb, a poller miatt viszont a nagyobb gépjárművek számára szinte használhatatlanok.
Miért változik a kerékpársáv a Nagykörúton?
Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke büszkén jelentette be közösségi oldalán, hogy végre körbeér a nagykörúti kerékpársáv, mert „a budapestiek megszavazták, mi megcsináljuk”. Ez a valóságban azt jelenti, hogy az úgynevezett Közösségi költségvetés keretében kevesebb, mint 3500 szavazó támogatta az ötletet, ez pedig elég is volt a megvalósításhoz.
A budapestieket harmadszor kérdezték meg, hogy az állítólag csődközelben lévő főváros mire költhetne el egymilliárd forintot, ám az érdektelenség látványos, mindössze 25 500-an mondták el véleményüket.
Ráadásul a Nagykörút kerékpársávja nem is nyerte meg a saját kategóriáját, ám második helyezettként is megvalósulhat Karácsony Gergely döntése értelmében.
Milyen lesz a nagykörúti kerékpársáv?
A Budapesti Közlekedési Központ bejelentése alapján november 2-ától indul a Nyugati téren és a Jászai Mari téren a Szent István körúti kerékpársáv kialakítása.
A Margit híd és a Nyugati tér közötti szakaszon a Nyugati tér irányába pollerekkel védett kerékpársávot,
más szakaszokon a buszok és a biciklizők közlekedését segítő közös sávokat alakítanak ki.
A teljes kivitelezés várhatóan három hét alatt készül el, a munkakezdést és a befejezés időpontját azonban az időjárási körülmények is befolyásolhatják.
Mennyibe kerülhet a nagykörúti kerékpársáv?
Ezt majd csak a munkálat befejezését követően tudhatjuk meg, ám az már nyilvános, hogy az eddigi védett kerékpársávok mennyibe kerültek. A Világgazdaság arról írt, hogy bár Budapest a csőd szélén táncol, nem sajnálta a pénzt a pollererdőre:
mintegy százmillió forintból jött lére az Üllői úti és a Váci úti védett kerékpársáv.
A lapnak a Budapesti Közút úgy reagált, hogy a biztonságos kerékpársávok kialakítása egy koncepció része. A tervezés, az előkészítés, illetve a megvalósítás folyamatos, de a megvalósítás lehetősége „a főváros ismert anyagi helyzetétől nagymértékben függ”. Úgy tűnik, az ismert anyagi helyzet ellenére megengedheti magának a Fővárosi Önkormányzat ezt a beruházást.
A szerző a Corvinák újságírója.
Nyitókép: Karácsony Gergely hivatalos Facebook-oldala