Utasok szállnak fel az 1-es villamosra - ezen a vonalon jelenleg több mint egy tucat CAF szerelvény közlekedik. Az előző városvezetés még 2014-ben kötött szerződést a gyártóval, aki 47 villamost szállított Magyarországra. Két évvel ezelőtt a főváros újabb 26 járművet rendelt meg, ebből 8 darab érkezett meg tavaly nyáron.
Csakhogy ezek még azóta sem álltak forgalomba - értesült a Pesti Hírlap. A lap úgy fogalmazott: "a késlekedés mögött a gyártó és a BKK közötti huzavona állhat."
Az új CAF villamosok többek között az 1-es, az 50-es villamosvonalon javítanák a szolgáltatás színvonalát, és a budai fonódó hálózat vonalain, illetve a 3-62-es vonalcsoporton is közlekednének. Híradónk szerette volna megtudni a főváros vezetőitől, mi az oka késlekedésnek, de Tüttő Kata főpolgármester-helyettes azzal védekezett, hogy ez nem az ő feladatköre.
A Pesti Hírlap arról is írt: ráadásul, ha ezeket a villamosokat nem tudják időben forgalomba állítani, akár az uniós támogatás is elveszhet. A Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója azonban kitért a válasz elől, és a következő hétre ígért tájékoztatást.
Érthetetlen, hogy miért nem közlekednek az új villamosok
- jelentette ki Híradónknak a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.
Vitézy Dávid hozzátette: az állami szervek sem kaptak arról hivatalos tájékoztatást, mi az oka a projekt csúszásának.
Hír TV