A korábbinál látványosabb, gyorsabb és korszerűbb megjelenítést tesz lehetővé a kéthetes karbantartáson átesett Keleti pályaudvar utastájékoztató kijelzője. A május 27-én újranyitott pályaudvar egy 24 négyzetméteres LED falat kapott, amelynek vezérlését a T-Systems Magyarország szállította a MÁV megbízásából.
Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a felújítással kapcsolatban elmondta, hogy a 80-as évek óta nem került sor ilyen volumenű, forgalomkorlátozással járó felújításra a pályaudvaron. Olyan típusú munkálatokat végeztek, ami segíti a menetrend betartását, vagyis csökkenti az üzemzavarok valószínűségét- tette hozzá. Elmondta: a felújítás során több mint 4 ezer vasbeton aljzatot, 600 talpfát, 716 méternyi sínt és 1200 méternyi ágyazatot cseréltek ki, újraaszfaltoztak 10 ezer négyzetméternyi területet és eltüntették a történelmi architektúrát elcsúfító bódékat.
A T-Systems szerkesztőségünknek eljuttatott közleménye szerint mindezek felül a hagyományos utastájékoztató tábla helyett egy azonnali változásokat követő, 3x8 méteres LED falat kapott a Keleti pályaudvar. A megújuló grafikus felület részletgazdagabb, tagoltabb elrendezést biztosít és a teljes felület kiszolgálására képes, így az esetleges váratlan helyzetek, figyelmeztetések könnyebben, akár a kijelző teljes felületén megjeleníthetőek. A megfelelő eszköz kiválasztásakor fontos szempont volt, hogy ütésálló legyen és védhető a letelepedő galamboktól. Érdekesség, hogy a kijelző extrém hidegben, -20 fokban és melegben, +60 fokban is zavartalanul üzemel.
A MÁV tervei között szerepel, hogy 1-1,5 milliárd forintnyi uniós forrás felhasználásával egy új, nemzetközi és belföldi pénztárat, illetve modern utasvárót magában foglaló utascentrumot alakítanak ki az aluljáró szintjén. Az évente 12 millió utast fogadó pályaudvart teljesen akadálymentesítenék is - mondta Homolya Róbert.
MTI