Hiába várták a gőzöst a zirci állomáson, a szerelvény műszaki okok miatt közel egy órát vesztegelt a bakonyszentlászlói állomáson, így az ünnepséget is ott tartották. A Millennium évében épített szárnyvonalat 2006-ban be akarták zárni, de civil összefogással megmentették. A szakaszt a Börzsönyben található Kisirtás–Nagyirtás-vonallal együtt nyilvánítja műemlékké egy törvénymódosítás.
– Bízom abban, hogy a Győr–Veszprém-vasútvonal nemcsak megmarad az utókor számára mint kiránduló-vasútvonal, hanem esetleg a fejlesztésén is tudunk gondolkozni, és a turisztikai szempontok mellett több gazdasági hasznát is látjuk majd – mondta Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes.
Győr és Veszprém között 300 ezren utaznak évente vasúton. „Most nyilvánvalóan nem elsősorban a fejlesztés, hanem a meglévő nemzeti, a nemzeti stratégiai vagyonunk szerves részét képező vasútvonal megőrzése a cél, nem bezárni, hanem megőrizni” – fogalmazott Fónagy János államtitkár.
A nosztalgiavonatra Navracsics Tibor és Fónagy János is felszállt. Az ünnepség végére megérkezett az a mozdony, amely a bakonyszentlászlói állomásról Veszprémig húzta a meghibásodott gőzöst.