A villamosvasút építése Szegedtől Békéscsabáig tartó közel száz kilométeres pálya felújításával együtt mintegy 60 milliárd forintba kerül. Lázár János az elmúlt száz év legnagyobb hódmezővásárhelyi beruházásának nevezte a tram-train építését.
„Azért kezdeményeztem ezt a beruházást, és azért harcoltam érte az elmúlt 10 esztendőben, mert az a meggyőződésem, hogy az elővárosi vasút, itt, Hódmezővásárhelyen ez a villamos egy új lehetőséget jelent mindenki számára, idősek és fiatalok számára egyaránt. Egy új életminőség, egy új város, egy új minőség születik ezzel a beruházással” – fogalmazott Facebook-üzenetében Lázár János országgyűlési képviselő.
A beruházás a napokban mérföldkőhöz érkezett, lefektették az első sínpárokat.
„A Bajcsy-Zsilinszky utcában építették ki a teljes rétegrendet a kivitelezők, és most már a sínszál fektetése megtörtént, a sínek a hegesztésének egy része. Jövő héten várható a sínek távtartóinak a behelyezése, illetve elkezdődik a végleges bazaltbeton öntése. Első ütemben a két sín közötti területnek a kiöntése fog megvalósulni, és utána annak a megszilárdulása után az út és a sín közötti sávnak a bazaltbeton kiöntése fog megtörténni” – ismertette a munkafolyamatot Mucsi László városfejlesztési irodavezető.
A kivitelező októberben az Ady Endre utcán is előkészíti a vasúti pálya építését. Először a 600 voltos kábelt fektetik le, majd a pálya alapját építik meg.