Ebben először is arról írt, hogy a Budapest-bérlet körüli vita
nem 1-2 milliárdról szól, hanem elvekről.
Ez pedig az lenne, hogy főváros közlekedése nem a vidék rovására, hanem csak azzal összhangban fejleszthető. Már pedig szerinte ma nem ez a helyzet.
A budapesti közlekedés működése egy évtizedek óta létező igazságtalanság
Aztán arra hívta fel a figyelme, hogy a közpénz, ami a Karácsony Gergely vezette önkormányzatnak a közösségi közlekedés jogcímén jár, arányaiban is több, mint amennyit bármely másik magyar település kap. "Karácsony önkormányzata mégis többet kér, akár a vidék rovására is" – fogalmazott.
Ezt követően odaszúrt Vitézy Dávidnak is, akit "Ungár Péter főpolgármester-jelöltjének" nevezett. Nagy Bálint szerint elődje téved, amikor a "hivatalosan még be nem vállalt kampányában" a Budapest-vidék ellentét mesterséges szításaként értékeli a Budapest-bérlet kérdését. A jelenlegi közlekedési államtitkár szerint ugyanis egy évtizedek óta létező igazságtalanság történik, amit kezelni kell. Nem Budapest rovására, de a vidék javára.
Úgy látja, hogy minderre van is lehetőség, ám ehhez változásokra van szükség. Felemlegette, hogy Tarlós István hasonló feltételekkel képes volt működtetni Budapest közlekedését óriásdugók és kifizetetlen számlák nélkül, Karácsony Gergely viszont erre nem képes.
"Ez arra utal, hogy nem a pénz kevés, hanem a gazdálkodás rossz. Mert nem az veszélyezteti a főváros és agglomerációjának közlekedését, aki kecskére nem akar még több káposztát bízni, hanem az, aki csak használná az adóforintokból fenntartott szolgáltatásokat, de fizetni nem hajlandó értük" – utalt mégiscsak a már ismert elszámolási vitára.
Nagy Bálint két utat lát a helyzet rendezésére. Szerinte ha Karácsony Gergely nem képes működtetni azt a rendszert, amit Tarlós István még képes volt, akkor abból az következik, hogy
- vagy a közlekedési rendszert kell lecserélni
- vagy a főpolgármestert.
Az előbbi a közlekedési kormányzat joga és felelőssége, az utóbbi természetesen a budapesti polgároké.
Eldőlt a Budapest-bérlet jövője, kiderült, mi lesz helyette
Ezzel azonban még nem ért a végére a mondandójának, ugyanis
a poszt utolsó bekezdésére hagyta az érdemi információt.
Eddig komoly találgatások voltak arról, hogy amennyiben tényleg kivezetik márciustól a Budapest-bérletet, vajon érkezik-e a helyére valamiféle új termék. A tavasz beköszöntével ugyanis életbe lép az új országos tarifarendszer, ami alapvetően a MÁV és a Volán járatain közlekedőket érinti. De értelemszerűen lehetőséget ad arra is, hogy új alapokra helyezze a Budapest közigazgatási határain belül való közlekedést, ahol sok esetben átfedésben vannak a MÁV-Volán és a BKK által teljesített, illetve megrendelt szolgáltatások.
A közlekedési államtitkár bejegyzéséből nagyon úgy tűnik, hogy ez a várakozás alaptalan volt. Nagy Bálint ugyanis határozottan írt a Budapest-bérlet utáni időkről.
Egy bizonyos: az Építési és Közlekedési Minisztérium a maga részét elvégzi, tragédia pedig nincs, hiszen, ha valaki március 1-e után MÁV, Volán vagy HÉV járművön szeretne utazni, akkor egyszerűen megveheti a vármegye vagy országbérletet, ami tökéletesen működik.
Ezt bátran mondja, hiszen immár 4 milliót vásároltak meg ezekből az utasok. Vagyis megvan a válasz, mi lesz a Budapest-bérlet helyett: vármegyebérlet, ami teljes áron 9450 forintba kerül. Ilyen világosan eddig még senki nem vázolta fel, hogyan lehet majd közlekedni Budapesten márciustól.
Ugyanakkor lezártnak tekinteni az ügyet elhamarkodott lenne, hiszen Lázár János építési és közlekedési miniszter kedden bejelentést tesz az új jegyekről és bérletekről, azaz az új tarifarendszerről. A végső döntés minden bizonnyal akkor fog elhangozni.
A teljes cikket a VG.hu-n olvashatják.