Egy 16. kerületi házhoz érkezett későn a mentő egy agyvérzéses asszonyhoz november végén. „A szomorú az, hogy Kispestről jött ide a mentő 1 óra 40 perc után, és se cukrot, se vérnyomást, semmit nem tudtak volna mérni, mert betegszállító volt” – mondta a Berze Ferenc szomszéd.
Az Országos Mentőszolgálat nem 100, hanem 68 perces késésről beszél, amelyet a hivatalos magyarázat szerint emberi mulasztás, és nem járműhiány okozott. „Az a mentésirányító, aki fogadta a segélyhívást, nem megfelelően dolgozott, mert a kapott információkat nem megfelelően dolgozta fel, nem megfelelően rögzítette. A mentésvezető, akinek gyakorlatilag kiterjed mindenre a felelőssége, ami adott pillanatban történik a budapesti mentésben, nem gyakorolta megfelelően a funkcióját” – fogalmazott az Országos Mentőszolgálat szóvivője, Győrfi Pál.
Az egyik felelőst már elbocsátották, a másikat a belső vizsgálat idejére felfüggesztették. A szakszervezet nem tud az esetről. „Konkrét ismeretem erről nincsen, mi is csak a sajtóból értesültünk. Azt sem tudom, hogy ki ez a mentődolgozó. Természetesen ha szakszervezeti tag, és bármilyen jogorvoslatra van szüksége, akkor nálunk jelentkezik, de ez még nem történt meg” – nyilatkozta Toma Lajos elnök.
A mentőszolgálat szóvivője megerősítette azt a sajtóhírt, hogy Pest megyéből autókat vezényeltek a fővárosba, de állítása szerint a döntésnek nincs köze a halálesethez. „A vizsgálat során, ahogy elemeztük a terhelési adatokat, azt láttuk, hogy Budapest mentőellátása ebben az időszakban bizony erősítésre szorul, hiszen megnövekedett a segélyhívások száma.” Győrfi Pál elismerte, hogy az elektronikus mentésirányítás bevezetése késik. Az új rendszerben a beteg adataihoz másodpercek alatt hozzájut az orvos, a mentőtiszt és a mentőápoló, akik azt is megtudják, hogy az illetőt honnan hová kell vinni, és melyik a leggyorsabb útvonal.