Az állomásra érkező mozdony vezetője hibázhatott a MÁV szerint szombaton a dunakeszi vasútállomáson, ahol majdnem összeütközött két utasokkal teli szerelvény. A piroson áthaladó szerelvényt az automatikusan bekapcsoló vészfék állította le, a vonat 40 méterre állt meg a másiktól. A Közlekedésbiztonsági Szervezet szerint az állomáson működő vasúti biztosítóberendezés megfelelően működött. Az ügyben a rendőrség is nyomoz.
Alig 40 méterre állt meg a két vonat egymástól a dunakeszi vasútállomáson szombat délután. Órákkal az eset után is a váltót vizsgálták a MÁV dolgozói és a rendőrség. A Budapest felől érkező vonat Vácra tartott volna. A dunakeszi állomáson rossz vágányra terelték, ott várta, hogy továbbhaladhasson. A másik vonat Vác felől érkezett Dunakeszire, a piros lámpánál meg kellett volna várnia, amíg a várakozó szerelvény elhagyja az állomást, de a mozdonyvezető nem állt meg és a vágány felcsapódása miatt ugyanarra a 8-as vágányra került.
„Az eddigi információink szerint Dunakeszi állomás eddig tisztázatlan okból az eredetileg tervezett harmadik vagy negyedik vágány helyett a nyolcadik vágányra fogadta a Budapest felől érkező személyszállító motorvonatot. A másik, Vác felől érkező személyszállító vonatnak a bejárati jelzőnél kellett volna várakoznia addig, amíg ez a motorvonat kihalad az állomásról, ezt a vörös jelzéssel tiltó jelzést a vonat meghaladta. A Közlekedésbiztonsági Szervezet már rendelkezik a vörös jelzést meghaladó rögzítő berendezésével, amelyen tárolt adatok elemzése folyamatban van. Illetve ezután kezdődik még a személyzet részletes meghallgatása” – tájékoztatott Bajkó Erika, a szervezet kommunikációs vezetője.
Az állomásra érkező vonat biztonsági rendszere automatikusan lefékezett, ezért nem történt tragédia. Az ügyben a rendőrség nyomozást indított. „Az ügyben a Dunakeszi Rendőrkapitányság vasúti közlekedés veszélyeztetése bűntett elkövetésének gyanúja miatt indított eljárást ismeretlen tettes ellen” – közölte Pap Judit, a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője.
MÁV: munkáltatói per lesz
A MÁV szerint az állomásra érkező mozdony vezetője hibázott. „A következménye biztos, hogy munkáltatói per lesz a MÁV részéről, és hogyha a rendőrségi vizsgálat elér abba a szakba, hogy megtegye a vádemelést az ügyészség felé, akkor az ügyészség fog lépni ebben az ügyben tovább, és esetleg bírósági eljárás lehet belőle” – közölte Kertész Ottó, a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. vasúrbiztonsági vezetője.
Tavaly két hasonló eset is történt, az egyik ugyanezen a vonalon. Decemberben Vác és Verőce között 300 méteren múlt a baleset, szeptemberben pedig a Kelenföldi Pályaudvar közelében a pécsi és a szombathelyi vonat állt meg alig 100 méterre egymástól.