KRESZ nem életszerű és ez akkor derül ki, amikor használják. A Magyar Kerékpáros Klub elnöke szerint számos ponton kellene változtatni a közlekedési szabályokat.
„A gyerekektől nagyon sok helyen azt várjuk el , hogy járdán kerékpározzanak , amíg kicsik és ekkora kerekű a biciklijük, nem engednénk ki a sajátunkat se adott esetben az úttestre, illetve a KRESZ sem engedi ki, ugyanakkor a szülőket a KRESZ kötelezi, hogy az úttesten menjenek és akkor egy ilyen helyzetben azért ezen el kell például gondolkodni” – mondta a kerékpáros klub elnöke, Körti Gábor.
A biztonságosabb közlekedés érdekében KRESZ módosító csomag készül, amely egyebek mellett azt tartalmazza majd, hogy a közúton legalább másfél méter oldaltávolságot kell tartani, ha egy autó megelőz egy kerékpárost.
„Például az a másfél méter országúton, városban egy méter ez szerepel ebben a közlekedési módosító csomagban” – mondta Révész Máriusz az „Aktív Magyarországért” felelős kormánybiztos. A kormánybiztos, aki a szakmai szervezetekkel való egyeztetést koordinálja arról is beszélt, hogy mi az ami biztosan nem fog szerepelni a változások között.
„Több országban , Nyugat Európában , hogy piros lámpánál a kerékpáros mondjuk jobbra kanyarodik, átmehet ha oda figyel, mivel én nem nagyon akartam, hogy az egész Kresz módosító csomagot elintézzék azzal, hogy na ezek a kerékpárosok átmehetnek a piroson , hosszú vita után például ezt elvetettük” – tette hozzá Révész Máriusz.
A várhatóan több tucat változtatást tartalmazó csomag már jövőre bekerülhet a magyar Kreszbe.